آیت الله علم الهدی:

غدیر دکترین سیاسی مطلوب بشر امروز است

۱۳۹۱/۰۷/۱۹ - ۱۷:۵۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۱۴۳
غدیر دکترین سیاسی مطلوب بشر امروز است
امام جمعه مشهد گفت: بشر امروز به‌دنبال دکترین سیاسی است که عقل و جنبه‌های انسانی را به همراه خدا محوری در جهان حاکم کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از روابط عمومی اجلاس بین المللی دهه غدیر، آیت الله "سید احمد علم الهدی" با بیان اینکه نگرش به غدیر امروز متفاوت از نگرش گذشته به آن است چرا که امروز موقعیت جهان اسلام خاص و متفاوت با گذشته است افزود: امروز در شرایطی هستیم که گرایش تمام دنیا به طرف اسلام است و آن را حلال مشکلات می‌دانند.

وی تصریح کرد: مردم از 250 سال حاکمیت مدرنیته خسته و سرخورده شده و حل مشکلات خود را در اسلام جستجو می کنند زیرا مدرنیته نتیجه‌ای جز بروز دو جنگ جهانی اول و دوم و تبعیض‌های ناروا و نابکاری در امور بشر ثمره دیگری به همراه نداشته است و دکترین‌های لیبرال دموکراسی و نظام سوسیالیستی نیز نسخه شفابخشی برای بشر امروز ارایه نداد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بشر امروز به دنبال دکترین سیاسی است که عقل و جنبه‎های انسانی را به همراه خدا محوری در جهان حاکم کند و این دکترین چیزی جز غدیر و مفاهیم مرتبط با آن نیست که در آن مظهر خدا حاکم بر جامعه است.

علم الهدی ادامه داد: غدیر یک حادثه نیست که ما آن را با تخلف عده‌ای از انتصاب الهی و اعلام رسمی و علنی نبوی تحلیل کنیم بلکه یک جریان مهم و یک دکترین سیاسی است که حاکمیت خدا را متجلی است و این مفهوم را به همراه دارد که باید مظهر پروردگار حاکمیت را در جامعه بر عهده بگیرد و این حاکمیت باید در واقع تداوم وحی الهی باشد، زیرا حاکم و مدیر واقعی جامعه بشری خدا است.

وی در عین حال گفت: البته کسانی که از حقیقت ماجرای غدیر تخلف کرده و قول و قرار غدیر خم را بر هم زدند از اصل دین و توحید برگشتند و این انحراف صرفا انحرافی سیاسی اجتماعی نبود بلکه انحرافی عقیدتی و مرتبط با توحید باوری آنان بود.

علم الهدی گفت: جامعه‌ای که سیاست و قدرت در آن مدار باشد و یا عده‌ای از مردم به صورت جمعی مدیری را تعیین کنند نتیجه مطلوب ندارد چرا که نتیجه آن استبداد و دیکتاتوری در اشکال مختلف سنتی و مدرن آن که امروز در کشورهای توسعه یافته مشاهده می‌کنیم، می‌شود.

وی گفت: غدیر یک خاطره تاریخی نیست بلکه روشی برای مدیریت سیاسی اجتماعی جامعه بشری است و اجلاس‌هایی که در این زمینه برگزار می‌شود، باید از تعداد سخنرانان کم و به‌جای آن با تشکیل کمیسیون‌های فرعی علمی و پژوهشی مباحث تخصصی و علمی را دنبال کرده و نتیجه و جمع بندی بحث‌های خود را برای استفاده اندیشمندان حوزه و دانشگاه منتشر کنند.

خاطر نشان می‌شود "اجلاس بین المللی دهه غدیر" با هدف تکریم و گرامیداشت دهه امامت و واقعه تاریخی غدیر از سوی ستاد بزرگداشت دهه غدیر و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

اجلاس بین المللی دهه غدیر به عنوان زمینه ساز جشن های بزرگ دهه امامت، روز شنبه 22 مهرماه امسال از ساعت 9 صبح الی 18 در محل دانشگاه امام صادق(ع) واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت برگزار خواهد شد.

این اجلاس یک روزه با عنوان «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» با حضور و سخنرانی حضرات آیات، علماء، مقامات کشوری و لشکری، شخصیت‌های گرانقدر خارجی و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

«ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران»، «مجمع جهانی اهل بیت(ع)»، «دانشگاه امام صادق(ع) تهران»، «مؤسسه بین المللی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه تیام» و «بنیاد بیماری‌های نادر» برگزارکنندگان این اجلاس بزرگ هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز