نشست اختصاصی جامعه مدرسین قم با آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۴:۵۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۱۹۵
نشست اختصاصی جامعه مدرسین قم با آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد
اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در منزل حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار كردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در ابتدای این دیدار، آیت الله یزدی ریاست جامعه مدرسین گزارشی درباره جامعه مدرسین ارایه نمودند.

در ادامه، مرجع عالیقدر وظایف مهم روحانیت در عصر حاضر را با توجه به اوضاع كنونی كشور و منطقه بیان فرمودند.

سپس معظم له درباره استقلال و بالندگی حوزه‌های علمیه و نظارت و اشراف كامل روحانیت و جامعه مدرسین بر امور دینی، اجتماعی و سیاسی و به ویژه مسایل فرهنگی و اخلاقی و مسایل اقتصادی و تورم و گرانی مطالب مهمی را تذكر دادند.

ایشان وظیفه مهم حوزه ها را ترویج علم و عالم پروری دانستند و فرمودند: اگر بخواهیم مقامات عالمان دین را بشناسیم، باید آنها را به كتاب های علمی و امر به معروف و نهی از منكر و خدمات دینی و اجتماعی بشناسیم، مثلاً شیخ طوسی را باید به كتاب‌هایش، مانند خلاف و تهذیب و استبصار شناخت. اینها كرامت است. علامه حلّی را باید به خدمات او به مذهب شناخت. نباید كسانی را كه نه عالم بودند و نه امر به معروف و نهی از منكر داشتند و فقط در خانه نشسته‌اند صاحب كرامت معرفی كرد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ادامه بیانات مهم خود فرمودند: جامعه مدرسین باید بین المللی باشد و از كشورهای دیگر كه در حوزه علمیه قم، طلبه و روحانی دارند و بعضی از آنها از اساتید محترم هستند نیز حضور داشته باشند.

معظم له در قسمت دیگری از بیانات خود، از اعضای جامعه مدرسین تقدیر و تشكر كردند و خدمات آنها را به اسلام و انقلاب اسلامی ستوده و مطالب مهم دیگری را به طور خصوصی بیان كردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز