معاون فرهنگی شهرداری قم خبر داد

برپایی ۴ نمایشگاه فرهنگی در نقاط مختلف شهر قم

۱۳۹۲/۰۱/۰۳ - ۱۸:۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۵۸۷
برپایی ۴ نمایشگاه فرهنگی در نقاط مختلف شهر قم
محسن نصیری گفت: با توجه به اینكه شهر قم یک شهر مذهبی است در این راستا چهار نمایشگاه فرهنگی با مضمون دینی در نوروز برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن نصیری ضمن آرزوی شادكامی شهروندان در سال جدید به تبیین مجموعه اقدامات معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری برای استقبال از نوروز اشاره و اظهار كرد: با توجه به اینكه شهر قم، شهری مذهبی است و فرهنگ دینی از این شهر به سراسر كشور گسترش می‌‌یابد شهرداری قم برای فرهنگ سازی دینی نسبت به برپایی چهار نمایشگاه با مضمون مذهبی در قم اقدام كرده است.

وی نمایشگاه فصل رویش را از جمله این نمایشگاه‌ها عنوان كرد و گفت: این نمایشگاه در میدان بزرگ امام خمینی (ره) در كنار حرم حضرت معصومه (س) برپا شده است كه در ۴۴ غرفه نسبت به اشاعه فرهنگی دینی به زائران اهتمام دارد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: نمایشگاه فصل رویش به عرضه محصولات فرهنگی در زمینه احادیث و سبک زندگی می‌‌پردازد.

وی اضافه كرد: در این نمایشگاه سوغات قم به همراه صنایع دستی و محصولات فرهنگی ویژه برای زائران در نظر گرفته شده است.

نصیری بیان كرد: سه نمایشگاه دیگر در بوستان فدک، بوستان علوی و بوستان بنیادی با عناوین نوروز فاطمی، طلیعه رضوان و نوروز منتظران برپا شده است كه هریک مضامینی خاص را دنبال می‌كنند.

به گفته وی در نمایشگاه طلیعه رضوان كه در بوستان فدک برپا شده است به شخصیت حضرت زهرا(س)‌ و حضرت فاطمه معصومه (س)، در نمایشگاه نوروز فاطمی به ایام فاطمیه و شخصیت حضرت زهرا (س) و در نمایشگاه نوروز منتظران با همكاری بنیاد مهدویت به مبانی مربوط به حضرت مهدی (عج) پرداخته خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: در تمام چهار نمایشگاه ذكر شده غرفه‌ای به كودكان اختصاص دارد كه مباحث آموزشی دینی را دنبال می‌كند.

وی همچنین اضافه كرد: در این نمایشگاه‌ها غرفه مشاور دینی نیز فعال است كه به سئوالات و شبهات زائران پاسخ می‌دهند.

نصیری از ارائه بسته‌های فرهنگی به زائران خبر داد و گفت: در این راستا نشریه حجاب به تیراژ ۲۰هزار نسخه ،‌نشریه كریمه اهل بیت(س) و نرم افزاری برای كودكان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی نرم افزار دختر گل‌ها را مربوط به شخصیت حضرت زهرا (س) دانست و بیان كرد: نرم افزار شهر گل‌ها نیز در ارتباط با زندگی در شهرها تدوین شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با بیان اینكه نرم افزار گلستان قرآنی از دیگر نرم‌افزارهایی است كه بین زائران توزیع می‌شود گفت: این نرم‌افزار با موضوع كودكان و نوجوانان در گروه‌های سنی پنج تا ۱۲ سال تهیه و تدوین شده است.

وی همچنین از برگزاری یك مسابقه با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد و ابراز كرد: در این خصوص كتابی با موضوع فضائل فاطمه زهرا (س) به میزان ۲۰ هزار جلد تهیه شده است كه در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم همچنین از برگزاری مسابقه پیامكی در رابطه با زندگی فاطمه زهرا (س) خبر داد و خاطرنشان كرد: در این مسابقه پیامكی دلنوشته های مردم در رابطه با فاطمه زهرا (س) جمع آوری شده و به بهترین‌ها هدایای نفیسی اعطا می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز