وزیر ورزش و جوانان در دیدار با علما و مراجع قم:

ارتقاء سرانه امكانات ورزشی در كشور/توجه به مسائل فرهنگی در ورزشگاه‌ها

۱۳۹۲/۰۱/۲۳ - ۰۰:۵۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۸۴۷
ارتقاء سرانه امكانات ورزشی در كشور/توجه به مسائل فرهنگی در ورزشگاه‌ها
وزیر ورزش و جوانان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط دولت شاهد ارتقا سرانه ورزشی كشور از 23 به 60 سانتیمتر هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دكتر محمد عباسی امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله مكارم شیرازی از مراجع تقلید قم با اشاره به برگزاری جشنواره‌های جوان موفق گفت: امروز جشنواره طلبه جوان موفق در قم برگزار شد كه هدف از برگزاری آن تشویق و تجلیل از جوانان موفق در عرصه‌های مختلف است.
 
وزارت ورزش و جوانان رصدگر چالش ها و مشکلات جوانان است
وی بیان داشت: وزارت ورزش و جوانان امور مربوط به جوانان را به صورت ستادی بررسی می‌کند زیرا بسیاری از حوزه‌های مربوط به جوانان همچون اشتغال و مسکن در میان همه دستگاه‌ها توزیع شده و این وزارت‌خانه هم به عنوان دیده‌بان و رصدگر چالش‌ها و مشکلات فعالیت می‌کند.

دكتر عباسی با اشاره به فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان گفت: در این عرصه سازمان‌های مردم نهاد تلاش‌های خوبی را انجام می‌دهند و با موضوعات گوناگون از جمله ترویج اندیشه‌های امام و رهبری و اوقات فراغت جوانان مشغول فعالیت هستند.

بیشترین توفیقات تاریخ ورزش را در سال 91 به دست آوردیم
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات موثر كسب شده در حوزه ورزش گفت: در سال 91 بیشترین توفیقات ورزشی طی سال‌های قبل و بعد از انقلاب حاصل شده است و رتبه ایران در المپیک گذشته به 17 و در پارالمپیک به 12 ارتقا یافت.

رویکرد اصلی ما گسترش ورزش همگانی است
 وزیر ورزش و جوانان در زمینه رویکرد و راهبرد مهم این وزارتخانه گفت: رویکرد اصلی ما توجه به گسترش ورزش همگانی و سلامت عمومی جامعه است، در حال حاضر تنها پنج درصد مردم ایران ورزش های همگانی سازمان یافته انجام می دهند.     
 
وی تصریح كرد: همچنین طی سال‌های اخیر جهش خوبی در زمینه امکانات ورزشی صورت گرفته به طوری که سرانه امکانات و زمین‌های ورزشی در ایران از 23 به 60 سانتی متر رسیده است. 

دکتر عباسی با بیان اینکه میانگین زیرساخت ورزشی در جهان یک و نیم متر است، ادامه داد: هنوز به متوسط جهانی فاصله زیادی داریم و اقدامات زیادی باید انجام گیرد.

تاکید بر مسائل فرهنگی در ورزشگاه‌ها
دكتر عباسی تصریح كرد: یكی از برنامه هایی كه در دستور كار قرار گرفته است توجه به مسائل فرهنگی در ورزشگاه‌ها است كه در این زمینه با حوزه علمیه قم توافقنامه‌ای را امضا كرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه کاروان ورزشی ایران تنها کاروانی بود که با حضور آیت الله راشد یزدی نماز جماعت در دهکده المپیک برگزاری می‌کرد، گفت: سال گذشته بالاخره توانستیم مجامع بین المللی را مجاب کنیم تا زنان ورزشکار ایرانی از حجاب استفاده کنند و سایر کشورهای اسلامی نیز از این عرصه استفاده کردند.

نظر شما