با حضور خانواده معظم شهدا:

یادواره ۱۱۴ شهید روستای فردو در قم برگزار شد

۱۳۹۲/۰۲/۱۳ - ۱۹:۵۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۲۱۹
یادواره ۱۱۴ شهید روستای فردو در قم برگزار شد
با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان استانی، پیشکسوتان دفاع مقدس و هم‌رزمان شهدا، یادواره 114 شهید روستای فردو روز پنجشنبه 12 اردیبهشت در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در بخش نخست مراسم یادواره 114 شهید روستای فردو (ویژه قم) که با حضور جانشین فرماندهی سپاه استان، مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امام جمعه کهک و تنی چند از روحانیون، مسئولان استانی و سپاه و نواحی بسیج برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد مهدی میرباقری طی سخنانی به بیان اهمیت مقام و منزلت شهیدان پرداخت و گفت: با وجود تمامی برنامه‌هایی که در مورد شهدا برگزار می‌شود هنوز قدر و مقام شهدا برای ما نامشخص است.
 
وی گفت: با توجه به روایاتی از قرآن کریم و ائمه(ع)، خدا مشتری جان و مال شهداست و در مقابل، جنت را به آنها بخشیده است و لذا شان و منزلت شهدا را کسی می‌داند که خود اهل این وادی باشد.
 
میرباقری بیان داشت: اگر ظهور انقلاب اسلامی را صرف تغییر رژیم بدانیم، ارزش این همه خونی که ریخته شد و زجری که خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان طی سالها متحمل شدند را نداشت.

وی گفت: همه خون‌هایی که ریخته شده مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) است و می‌ارزد که برای رسیدن به ظهور، همه چیز را فدا کنیم.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان، عدالت خواهی بر مبنای دین، معنویت خواهی، اسلام خواهی و تشیع گرایی را در جهان ترویج کرد.
 
وی با اشاره به آخرین پیام‌ها و بیانات مقام معظم رهبری، به موضوع انتخابات و نام‌گذاری سال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: گفتمان انتخابات باید بر مبنای گفتمان امام باشد تا حماسه به‌وجود آید.

دکلمه خوانی محمد عرفان عسکری فردویی فرزند جانباز 70 درصد، تشییع نمادین دو شهید گمنام از سوی بسیجیان پایگاه مرکزی حوزه شهید باهنر و نوحه خوانی میرزایی در رثای سید الشهدا(ع) از بخشهای دیگر یادواره بود.

شایان ذکر است برپایی نمایشگاه عکس از رزم و شهادت شهدای فردو در محوطه مراسم، امضاء طوماری از سوی ستاد برگزاری مراسم شهدای فردو مبنی بر در خواست از مقام معظم رهبری برای برپایی نماز جمعه در فردو نیز از بخش‌های دیگر حاشیه این مراسم بود.

گفتنی است روستای فردو با دارا بودن شش سردار و 108 رزمنده شهید، سه شهید گمنام، 500 ایثارگر دوران دفاع مقدس، 250 جانباز و پنج آزاده، روستایی در 48 کیلومتری جنوب قم و مورد توجه رهبر معظم انقلاب است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز