هشدار نماینده مقام معظم رهبری در سوریه:

کوچکترین تعرض به زینبیه را قاطعانه پاسخ می‌دهیم

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۸:۵۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۲۷۲
کوچکترین تعرض به زینبیه را قاطعانه پاسخ می‌دهیم
آیت الله سید مجتبی حسینی با اشاره به شایعات مربوط به حمله به حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س)، تاکید کرد: کوچکترین تعرض به این اماکن متبرک را قطعا پاسخ می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از مركز خبر حوزه، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، عصر روز گذشته در همایش «رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی» که به همت جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان، در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به این که بیداری اسلامی از مقوله، فکر، اعتقاد، اندیشه و احساسات است، گفت: روحانیت که با عقل، احساسات، ایمان و باورهای مردم سرکار دارد، رسالت سنگینی در ایجاد وحدت و بیداری اسلامی دارد.
 
وی، با اشاره به عوامل ایجاد انقلاب در بین ملت‌ها، افزود: فشارهای اقتصادی، روانی و دینی می‌تواند از عواملی برای ایجاد نهضت علیه حکومت‌ها قرار گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با بیان این که اگر جامعه ای علیه حکومت جبار برانگیخته شود، باید با چنگ زدن به دو رکن وحدت و اسلامیت به اهداف والای خود بیاندیشد، خاطرنشان کرد: وظیفه آگاه سازی مردم در راستای جریان بیداری اسلامی و واحدسازی ملت‌ها، بر عهده روحانیت است.

آیت الله حسینی ادامه داد: روحانیت وظیفه دارد که در تجهیز خود به معارف دینی و نشر آن در بین مردم فعال شود؛ البته لازمه آن کاربردی کردن حوزه‌های علمیه است.
 
وی با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی ابزار استکبار جهانی و فلسطین رمز مقاومت مسلمانان به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: در فضای جهانی که تلاش می‌شود رژیم غاصب صهیونیستی را قانونی جلوه دهند، باید هوشیاری و بیداری خود را حفظ کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، القاعده و جبهة النصره را ساخته و پرداخته استکبار جهانی به ویژه آمریکا دانست و گفت: این اشتباه بزرگی است که اکنون این گروه‌ها را دشمن آمریکا تبدیل بدانیم.

آیت الله حسینی، بیداری اسلامی را هراسان کننده مستکبرین عنوان کرد و ابراز داشت: اسلام هراسی، نقشه شیطانی است که استکبار در پی نهادینه­سازی آن در مجامع بین المللی است و برای تحقق آن برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.

وی، حمایت مالی دولت انگلستان از تلویزیون‌های ماهواره‌ای افراطی در کشورهای اسلامی را نمونه‌ای از نقشه‌های شوم متسکبران ارزیابی و یادآور شد: ایجاد اختلاف ملیتی، مذهبی و قومی در بین صفوف به هم فشرده مسلمانان، دیگر دسیسه‌ای است که سخت به دنبال تحقق آن هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، با اشاره به تلاش استکبار برای جداسازی ملت‌های عربی و جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمنان اسلام، از ایجاد اتحاد و همبستگی بین کشورهای عربی و ایران در هراسند و به هر قیمتی درصدد جلوگیری از این رویداد هستند.

آیت الله حسینی با اشاره به این که قبل از این فتنه در سوریه، ادیان و مذاهب الهی دارای تعامل خوبی در بین جوامع اسلامی بودند، عنوان کرد: اگر مردم کشورهای عربی، نسبت به مواضع سردمداران خود در برابر استکبار، احساس حقارت می‌کردند، مردم سوریه در برخورد مسئولان خود با عوامل استکبار احساس افتخار و سربلندی داشتند.

وی، با اشاره به نامگذاری سوریه به قلعه مقاومت در بین امت‌های عربی، تأکید کرد: اگر اکنون این کشور مورد حمله گروه‌های افراطی قرار گرفته است، به دلیل همین  روحیه استقلال طلبی و احساس سربلندی مردم سوریه است.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه افزود: با وجود آن که پیش بینی می‌کردند که در مدت دو ماه می‌توانند نظام سوریه را ساقط کنند، اما با حضور میلیون‌ها هوادار دولت در راهپیمایی‌های مردمی، پس از دو سال نتوانسته‌اند که این هدف خود را محقق سازند.

آیت الله حسینی با اشاره به شایعات مربوط به حمله به حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س)، ابراز داشت: این شایعات را می‌توان در رابطه با تضعیف روحیه شیعیان و گسستگی بین صفوف هوادارن دولت سوریه ارزیابی کرد. اما باید تاکید کنیم که اگر کوچکترین سوء قصدی به این اماکن متبرک صورت گیرد، در هر ساعت از شبانه روز، جوانان غیوری در حرم‌ها آماده اند تا پاسخ محکمی به آن‌ها دهند.
 
وی در پایان تأکید کرد: سرانجام این جنگ، شرم آورتر از جنگ سی و سه روزه لبنان برای گروه‌های افراطی سوریه و پشتیبانان آن‌ها خواهد بود و در نهایت شاهد اوج گیری و پیروزی خط مقاومت علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهیم بود.

نظر شما