از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مجاهدی دبیر شعر آیینی كشور شد

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۴:۴۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۸۱۳
مجاهدی دبیر شعر آیینی كشور شد
حکم دبیری شعر آئینی کشور از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمد علی مجاهدی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حکم محمد علی مجاهدی روز پنجشنبه 9 خردادماه از سوی سید محمد حسینی در شهر قم به وی اعطاء می شود.
 
محمدعلی مجاهدی متخلص به (پروانه) فرزند مرحوم آیت الله آقا میرزا محمد مجاهدی، متولد سال 1329 در قم که سال‌ها از محضر دو عارف بزرگوار مرحوم شیخ جعفر مجتهدی و آیت الله کشمیری استفاده کرده است.

وی دارای مدرک لیسانس حقوق قضائی از دانشگاه تهران و گواهینامه نشان درجه یک هنری در رشته شعر دارای ارزش دکترا است. وی در حال حاضر عضو شورای سیاستگزاری شعر فجر و شعر فارسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حکم وزارتی و عضو شورای عالی هنر وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی است.

ریاست هیئت مدیره کانون شاعران و مداحان استان قم از سال 1386 تا کنون، مدیریت انجمن هنرهای ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سال 1373 تاکنون به مدت 19 سال، موسس و مدیر انجمن ادبی محیط از سال 1342 تا کنون حدود 50سال، تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره های آموزشی در حوزه هنری از دیگر فعالیت های علمی و آموزشی وی است.

از جمله عناوین پژوهش های چاپ شده وی می توان به شکوه شعر عاشورا در زبان فارسی، سیمای مهدی موعود در آئینه شعر فارسی، سیری در قلمرو شعر نبوی، تصحیح و مقابله و تعلیق منظومه عاشورائی، معارف اللطایف، سیری در ملکوت، یک صحرا جنون، یک آسمان پرواز، یک بغل غزل و... اشاره كرد.

نظر شما