استاندار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان كرد

از دیدار با آیت‌الله صانعی تا عدم كارآیی گروه فشار در قم

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۲:۲۹:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۸۱۷
از دیدار با آیت‌الله صانعی تا عدم كارآیی گروه فشار در قم
حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در نشست خبری با اصحاب رسانه ارتباط دولت تدبیر و امید با مراجع عظام تقلید را بی سابقه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه كه در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: این حركت عظیم به رهبری امام راحل، بر پایه دین و به پشتوانه ی مردم آغاز شد.

استاندار قم با اشاره به شهادت شهروندان شرافتمند قمی در 19 دی ماه 56 كه مبدا آغاز جنبش اسلامی و نقطه عطف برای آغاز حركت در سراسر كشور شد، گفت: مردم شریف قم همیشه و در ادوار گوناگون انقلاب اسلامی در همه امور پیشتاز بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با تاكید بر بینش خاص امام خمینی (ره) كه بر پایه اسلام راستین و برگرفته از فقه و اصول و فلسفه شیعه بود، گفت: رهبر کبیر انقلاب سكان كشتی انقلاب را در دست گرفت و منشاء تحولات عظیم در منطقه و جهان شد.

وی اضافه كرد: اكنون و پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی نائب بر حق ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با همان بینش مردم سالاری دینی رهرو راه مقدس ایشان است.

استاندار قم با بیان اینكه در نظام جمهوری اسلامی همه چیز بر پایه رای مردم شكل می گیرد، گفت: مردم با حضور در پای صندوق های رای به صورت مستقیم و غیر مستقیم همه مسوولان نظام را تعیین می كنند و شخص استاندار نیز كه به‌واسطه هیئات دولت تعیین می شود به صورت غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در ادامه ی این نشست به سوالات خبرنگاران در ارتباط با مسائل سیاسی، اقتصادی، دینی، فرهنگی و ورزشی پاسخ گفت.

وی با اشاره به دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علمیه در یك ماه اخیر گفت: خوشبختانه همه مراجع از روی كارآمدن دولت تدبیر و امید برپایه رای مردم خرسندند و ارتباط دولت و مراجع هیچ گاه مثل امروز نبوده است.

وی اتحاد و امید ایجاد شده در بین اقشار مختلف مردم پس از روی كار آمدن دولت جدید را نقطه قوت دولت تدبیر و امید دانست و با بیان اینكه استاندار می بایستی در تمام امور پاسخگوی مردم باشد، گفت: شایستگی مدیران و اعتدال گرایی گزینه اصلی در انتصابات خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های متعددی كه در سال های اخیر كلنگ زنی شده اند، گفت: هم اكنون 281 پروژه عمرانی در شهر قم در حال احداث هستند و به پروژه های با رشد بیش از 80 درصد تا پایان سال اعتبارات كامل تخصیص داده خواهد شد.

وی با اشاره به سفر پرخیر و بركت مقام معظم رهبری به قم در سال 88 گفت: در حالی كه مسوولان استان ها از كسری بودجه در مضیقه هستند، مسئولین استان قم با دریافت كمك های مالی قابل توجه از دفتر رهبر معظم انقلاب پروژه های عمرانی را پیش می برند.

استاندار قم مسئله آب استان قم را از بزرگترین پروژه های تاریخ كشور دانست و ضمن قدردانی از تلاش هایی كه توسط استانداران قبل صورت پذیرفته است، گفت: با تامین اعتبارات سد كوچری و آبگیری این سد مشكل آب مردم قم به صورت كامل مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه استان قم در بخش های مختلف فرهنگی، زیارتی، گردشگری و صنعتی گفت: امیدواریم با تسهیل در روند سرمایه گذاری و كاهش بروكراسی های اداری بتوانیم زمینه ساز جذب سرمایه گذاران ملی و بین المللی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش حمایت دكتر لاریجانی رئیس قوه مقننه و نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را بسیار موثر برشمرد و افزود: مردم شریف استان نیر در صورت مشاهده ی رشد سرمایه گذاری در استان قم ما را در ایجاد توسعه و اشتغال پایدار یاری خواهند کرد.

استاندار قم با اشاره به علاقه جوانان پویای قمی به باشگاه صبای قم گفت: هم اكنون در حال رایزنی در جهت جذب حامیان مالی برای این تیم هستیم و تمام تلاش خودمان را در راستای ارتقای وضعیت این تیم در لیگ برتر با كمک سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهیم کرد.

وی تخصیص بودجه فرهنگی به شهر قم را بسیار با اهمیت توصیف و ابراز امیدواری كرد: در دولت تدبیر و امید گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز