به مناسبت دهه فجر؛

کارخانه آسفالت پیشرفته در قم افتتاح می‌شود

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۸:۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۶۳۱۳۷
کارخانه آسفالت پیشرفته در قم افتتاح می‌شود
کارخانه آسفالت پیشرفته تمام اتوماتیک ۲۴۰ تنی و کارخانه تولیـد جداول مکانیزه بتنی در سایت امیرکبیر، همزمان با دهه مبارک فجر در قم افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد تقی نادعلی اظهار کرد: در جهت تجهیز شهرداری قم به ملزومات مورد نیاز پروژه های عمرانی و با عنایت به نظر مثبت شهردار قم، پس از کار و تلاش مستمر و به حول و قوه الهی از کارخانه آسفالت پیشرفته تمام اتوماتیک 240 تنی و همچنین کارخانه تولید جداول مکانیزه بتنی در ایام مبارک دهه فجر بهره برداری می شود.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به اعتبار 120 میلیارد ریالی این کارخانجات‌، افزود: با راه اندازی خط تولید این دو کارخانه‌، علاوه بر کاهش هزینه های شهرداری‌، امکان فروش تولیدات به شهرهای اطراف قم نیز میسر است.

وی با اشاره به امکانات دستگاه تولید جداول بتنی عنوان کرد: نخستین دستگاه بچینگ بتن به منظور تأمین بتن مورد نیاز این کارخانه و سوله 2100 مترمربعی نیز به جهت تأمین فضای مناسب برای نگهداری جداول تولید شده مطابق استانداری های مورد نیاز طراحی و اجرا شده است‌.

نادعلی خاطر‌نشان کرد: توان اسمی تولید دستگاه Batching حدود 40 مترمکعب بتن آماده در ساعت است که از لحاظ تکنولوژی منحصر به فرد و دارای سیستم های تمام اتوماتیک است.

وی با اشاره به امکانات کارخانه آسفالت گفت: این کارخانه دارای سیلوهای ذخیره آسفالت گرم تا ظرفیت 200 تن است، این سیلوها می‌توانند آسفالت گرم را با حفظ کیفیت، حدود 24 ساعت در خود نگهداری کنند و این موضوع سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های عملیاتی شهرداری قم، به‌ویژه در فصل زمستان می‌شود.

مدیر‌عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم عنوان کرد: سازمان توسعه و عمران قم در نظر دارد با استعانت از خداوند متعال، در کنار این کارخانه یکی از مجهز ترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آسفالت کشور را نیز مستقر کرده و علاوه بر افزایش ظرفیت تولید آسفالت شهرداری و پاسخگویی به نیاز روز افزون پروژه های عمرانی شهری، گام‌های مهمی در زمینه افزایش کیفیت و دوام آسفالت تولیدی نیز بردارد.

نادعلی با تاکید بر اجرای آسفالت با لحاظ کردن استانداردهای فنی گفت: رساندن کیفیت آسفالت به نرم قابل قبول از نکات کلیدی و مهم در اجرای این پروژه است.

وی خاطر‌نشان کرد: این کارخانجات در محل سایت امیرکبیر واقع در کیلومتر 10 اتوبان قم – کاشان واقع شده ‌که در آینده نزدیک شاهد نصب و راه اندازی تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته دیگری نیز هستیم.

نظر شما