شهردار منطقه دو قم خبر داد:

پل روگذر ریل راه آهن جاده اراک جمع آوری می شود

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۰۵:۲۱
کد خبر: ۱۶۹۶۲۷
پل روگذر ریل راه آهن جاده اراک جمع آوری می شود
شهردار منطقه دو قم از جمع آوری پل روگذر ریل راه آهن جاده اراک حدفاصل بوستان شهید آخوندی تا ابتدای بلوار امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهندس سجاد خدایی با اعلام این خبر اظهار داشت: این پروژه با تأکید شهردار قم و با هدف کاهش طول مسیر، بهبود عبور و مرور شهری و روان سازی ترافیک و همچنین زیباسازی سیما و منظر شهری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه، این اقدام با بسیج امکانات شهرداری قم و استان انجام خواهد شد،افزود: با توجه به اینکه ریل راه آهن در حال حاضر متروکه و غیرقابل استفاده می باشد،مدیریت شهری قم نسبت به جمع آوری پل روگذر ریل راه آهن اقدام خواهد کرد.

شهردار منطقه دو طول این پروژه را 700متر اعلام و اظهار داشت: در اجرای این پروژه70هزار متر مکعب خاکبرداری،تخریب دیواره های پل،جمع آوری پایه های روشنایی پل و همچنین گاردریل ها،همسطح سازی و زیرسازی و آسفالت انجام خواهد شد.

خدایی هزینه اجرای این پروژه مهم شهری را بیش از 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اقدام با همکاری استانداری، فرمانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان، مهندسی سپاه پاسداران استان قم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم، اداره کل راه آهن استان قم، آبفا و با همکاری ارگان های خدمات رسان و با محوریت شهرداری قم اجرا می‌شود.

وی روان سازی ترافیک و پرداختن به سیما و منظر شهری را به‌عنوان دو مبحث از شاخصه های مهم در مدیریت شهری برشمرد و تصریح کرد: جمع آوری این پل روگذر در راستای رسیدن به این شاخصه ها انجام خواهد گرفت.

شهردار منطقه دو قم مدت زمان جمع آوری این پل را 10روز اعلام کرد و بیان داشت: به محض جمع آوری پل روگذر نسبت به شروع عملیات عمرانی اقدام خواهیم کرد.

خدایی در ادامه با اشاره به تأکید شهردار و استاندار قم ابراز امیدواری کرد تخریب پل روگذر و اجرای این پروژه عمرانی و ترافیکی در حداقل زمان به اتمام رسیده و در شب عید و قبل از آغاز سال 93 در اختیار شهروندان و زائرین قرار گیرد.

وی ضمن پوزش از شهروندان به‌دلیل اینکه مشکلات احتمالی در حین اجرای این عملیات عمرانی و ترافیکی ایجاد خواهد شد، و همچنین با توجه به اینکه شبکه معابر واقع در محدوده این پروژه از قبیل بلوار دانش، خیابان طباطبایی،بلوار امام رضا(ع) تحت تأثیر اجرای این پروژه قرار خواهند گرفت از شهروندان خواست از مسیرهای جایگزین مانند بلوار زائر به منظور تردد در شهر استفاده نمایند تا شاهد مشکلات ترافیکی کمتری باشیم.

شهردار منطقه دو قم همکاری شهروندان با عوامل فنی و عمرانی شهرداری قم را گامی مهم در اجرای سریعتر این پروژه ذکر و خاطرنشان کرد: پیرو تأکید استاندار و شهردار قم و تشکیل جلسه ای که بدین منظور در استانداری قم در جهت هم افزایی لازم صورت پذیرفت، مقرر گردید این اقدام در راستای بهبود عبور و مرور شهری و پرداختن به زیباسازی سیما و منظر شهری انجام گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز