آیت‌الله وحید خراسانی:

حرمت فاطمیه در نوروز حفظ شود

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۷:۲۶:۱۰
کد خبر: ۱۷۳۵۲۴
حرمت فاطمیه در نوروز حفظ شود
یكی از مراجع عظام تقلید قم گفت: آسمان و زمین به نور وجودی حضرت زهرا(س) منور است و همه از وجود ایشان و این نور بهره می‌برند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ آیت‌الله حسین وحید خراسانی امروز در جلسه درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه گفت: مسلمانان نسبت به حضرت زهرا (س) وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید نسبت به تبیین عظمت و مقام این بانوی بزرگوار اهتمام داشت.

وی تصریح كرد: پیامبر(ص) علت محدثه و حضرت زهرا (س) علت مبقیه است و اگر فاطمه (س) نبود ائمه اطهار (ع) نیز نبودند و اینکه نسل پیامبر (ص) و دین خدا در جهان باقی مانده به برکت وجود فاطمه زهرا (س) است.

این مرجع تقلید ادامه داد: در روز قیامت همگان از عظمت حضرت زهرا(س) تعجب خواهند كرد و ایشان به صورت احسن و اکمل وارد بهشت می‌شوند.

آیت‌الله وحید خراسانی عنوان داشت: طبق حدیثی از پیامبر(ص) نقل شده كه نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود زهرای اطهر (س) است كه این نشان دهنده جایگاه این بانو را دارد.

وی تاكید كرد: ایام شهادت این بانوی بزرگوار باید گرامی داشته شود و همه مسلمانان باید بدانند که روز شهادت این بانوی بزرگوار چه میزان اهمیت دارد و به وظیفه خود در قبال این روز عظیم عمل کنند.

این مرجع تقلید گفت: آسمان و زمین به نور وجودی حضرت زهرا(س) منور است و همه از وجود ایشان و این نور بهره می‌برند.

آیت‌الله وحیدخراسانی با اشاره به برخی گفته‌های در خصوص زیاد بودن مراسم عزاداری ایام فاطمیه گفت: برخی عوام می‌گویند که برگزاری مراسم‌های عزاداری و هیئت‌ها در شهادت حضرت زهرا(س) زیاد است و به این مسئله ایراد می‌گیرند كه باید باید نسبت به برگزاری مراسم‌های سوگواری با شکوه هرچه بیشتر اهتمام داشت و طلاب و علما در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز