تکرار/

بازدید حدود ۸۵ هزار مسافر و زائر از آثار تاریخی شاخص استان قم

۱۳۹۳/۰۱/۱۵ - ۱۵:۴۴:۵۳
کد خبر: ۱۷۶۵۱۲
بازدید حدود ۸۵ هزار مسافر و زائر از آثار تاریخی شاخص استان قم
رییس ستاد اجرایی خدمات سفر استان قم از بازدید 84 هزار و 948 مسافر و زائر از آثار تاریخی شاخص استان قم خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی ستاد، تعداد بازدیدکنندگان از 26 اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال محاسبه شده است.

وی بیت حضرت امام خمینی(ره)، تیمچه بازار، مقابر گنبد سبز، خانه ملاصدرا، کاروانسرای پاسنگان، مسجد جامع، گنجینه آثار مراجع، موزه زند و یزدان پناه را از شاخص ترین آثار تاریخی استان قم عنوان کرد که میزان بازیدکنندگان از آن نسبت به دیگر آثار موجود قابل توجه است.

وی یادآور شد: هشت هزار و 348 نفر از بیت امام خمینی(ره)، هفت هزار و 645 نفر از گنجینه آثار مراجع، 49 هزار و 650 نفر از تیمچه بازار، دو هزار و 444 نفر از مقابر گنبد سبز، 993 نفر از موزه یزدان پناه، هفت هزار و 222 نفر از موزه زند، پنج هزار و 410 نفر از خانه ملاصدرا، یکهزار و 562 نفر از کاروانسرای پاسنگان و یک هزار و 674 نفر نیز از مسجد جامع قم در این مدت بازدید کردند.

رضایی با اشاره به وجود 50 اثر تاریخی قابل بازدید در استان قم گفت: این اماکن شامل اماکن ثبت شده تاریخی و بقاع ثبت شده امامزادگان است.

وی در ادامه به تعداد بالای آثار تاریخی در قم اشاره کرد و افزود: 350 اثر ثبت شده در استان قم وجود دارد که برخی از این اماکن به دلایل مختلفی چون فراهم نبودن زیرساخت ها، نبود و یا مسدود بودن راه های و نیز شرایط آثار، امکان بازدید از همه اماکن وجود ندارد.

وی بیان کرد: مجموعه مقابر گنبد سبز، خانه ملاصدرا، مسجد جامع، تیمچه بازار، کاروانسرای پاسنگان، آتشکده نویس، دیرگچین، خانه آیت الله برجرودی، فیضیه و حوزه علیمه از جمله اماکن قابل بازدید در استان قم است.

نظر شما