استاندار قم:

شهرداری مستقل حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأسیس می‌شود

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۳:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۷۹
شهرداری مستقل حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأسیس می‌شود
استاندار قم از تاسیس شهرداری مستقل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که در دفتر تولیت حرم مطهر برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: از پروژه‌های مهم در راستای ساماندهی و بهسازی سازه‌های اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) پروژه میدان بزرگ امام خمینی(ره) است.

وی افزود: این صحن بزرگ با 50 هزار متر عرصه و 150 هزار متر تأسیسات زیرسطح امکانات مناسبی را در اختیار زائران و مجاوران حرم مطهر دخت موسی‌بن جعفر(س) قرار داده و به زودی صحن پروژه در دسترس زائران و شهروندان قرار می‌گیرد.

استاندار قم از پیگیری مستمر مسئولان برای تسریع در اجرای پروژه میدان امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: در جهت ارائه هرچه بهتر و بیشتر خدمات به زائران و علاقه‌مندان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهرداری مستقل حرم مطهر پس از بررسی ضوابط و شرایط قانونی تأسیس می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های متعدد خدماتی و عمرانی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با همکاری نهادهای اجرایی مختلف در حال اجراست تصریح کرد: در سال جاری بیش از 150 میلیارد ریال برای اجرای عملیات پروژه میدان امام خمینی(ره) تخصیص داده شده و این غیر از منابع مالی است که از فروش ساختمان‌های احداثی تأمین شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور گفت: صحن شرقی حرم مطهر نیز با اختصاص حدود 120 میلیارد ریال در سال جاری به خوبی در حال ساخت و ساز است.

وی در پایان بر رعایت معماری ایرانی ـ اسلامی در همه پروژه‌های عمرانی به ویژه در اطراف حرم مطهر تأکید کرد و افزود: سازه‌های میدان بزرگ امام خمینی(ره) باید دارای ترکیب متناسب و شکیل باشد و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در اختیار زائران و شهروندان قرار بگیرد.

در ابتدای این جلسه نیز مجریان پروژه میدان بزرگ امام خمینی(ره) گزارشی از روند اجرای عملیات و پیشرفت فیزیکی طرح ارائه کردند.

نظر شما