بازدید استاندار قم از شهرك سینمایی نور و شهرك چاپ و نشر

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۳:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۹۱
بازدید استاندار قم از شهرك سینمایی نور و شهرك چاپ و نشر
استاندار قم به همراه معاونان عمرانی و برنامه ریزی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان امروز از دو پروژه فرهنگی هنری بازدید كردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شهرك چاپ و نشر استان واقع درابتدای اتوبان قم تهران ،اولین پروژه ای بود كه توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور مورد بازدید قرار گرفت.

در این بازدید استاندار قم احداث شهرك چاپ و نشر را از نیازهای مهم قم دانست و تصریح كرد: با توجه به این كه قم از مزیت های زیادی در زمینه چاپ و نشر برخوردار می باشد لذا احداث چنین مركزی به رونق و توسعه بیش از پیش این صنعت در قم و كشور كمك خواهد كرد.

وی با اشاره به روند آماده سازی این شهرك اظهار داشت:عملیات اجرایی فاز اول این شهرك شامل تسطیح اراضی،خیابان كشی، ایجاد فضای سبز و قطعه بندی زمین ها در شرف اتمام بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری واگذاری زمین به متقاضیان انجام شود.

همچنین استاندار قم پیش از ظهر امروز از شهرك سینمایی درحال احداث نور واقع در كیلومتر 55 قم تهران بازدید كرده و از نزدیك در جریان روند ساخت این شهرك و نحوه آماده سازی دكوراسیون و طراحی های هنری مربوط به ساخت فیلم زندگانی پیامبر اكرم (ص) در این شهرك قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور شهرك سینمایی نور را از جمله پروژه های مهم و مدرن سینمایی كشوردانست و اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت این شهر ك در زمینی به مساحت 65 هكتار از آذرماه امسال آغاز شده است.

وی با بیان این كه از اردیبهشت سال آینده ساخت فیلم زندگانی پیامبر اعظم(ص) در این شهرك كلید خواهد خورد گفت: در حال حاضر عوامل فنی و هنری مشغول آماده سازی و تهیه مقدمات تولید این اثر هنری است.

استاندار قم تولید این فیلم را یكی دیگر از آثار فاخر هنری و ماندگار كشور برشمرد و افزود: تا اردیبهشت ماه سال آینده، فضای مكه و مدینه زمان حیات پیامبر اعظم(ص) با استفاده از جدیدترین تكنیك های روز طراحی و شبیه سازی خواهد شد.

وی با قدردانی از تلاش دست اندركاران این اثر هنری گفت: به تصویر كشیدن زندگانی برترین مخلوق هستی، اسوه و الگوی بشریت و رسول حق و رحمت حضرت محمد (ص)، اقدامی بسیار ارزشمند و علاوه بر آثار بزرگ فرهنگی، تربیتی و معنوی از اجر و فضیلت خاصی برخوردار است.

استاندار قم با تاكید بر آمادگی استان برای تسریع در ایجاد زیرساخت های ضروری شهرك سینمایی نور، از دستگاه های اجرایی استان خواست تا به سرعت موانع و مشكلات موجود در مسیر این پروژه به ویژه مشكل زمین،آب،برق و گاز این شهرك را مرتفع نمایند.

در این بازدید مجری طرح گزارشی از روند آماده سازی شهرك سینمایی، لوكیشن فیلم پیامبر اعظم(ص) و مشكلات طرح ارائه داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز