شهردار قم خبر داد

راه‌اندازی کمیته مرگ دختر ۴ ساله قمی/مسئول اصلی ایمنی برق بوستان‌ها شرکت برق است

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۹:۳۰:۳۴
کد خبر: ۲۰۱۳۴۵
راه‌اندازی کمیته مرگ دختر ۴ ساله قمی/مسئول اصلی ایمنی برق بوستان‌ها شرکت برق است
شهردار قم گفت: شهرداری قصور مربوط به این حادثه دلخراش را می پذیرد، ولی مسوولیت برق بوستانهای شهر تنها برعهده شهرداری نیست.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پس از مرگ دختر 4 ساله قمی که در یکی از بوستان‌های شهر در حال بازی کردن بود، کمیته ویژه‌ای برای این کار تشکیل شده است.

محمد دلبری شهردار قم گفت: مسوولیت اصلی ایمنی برق بوستانها و اماکن عمومی شهر قم بر عهده شرکت توزیع برق است.

وی عنوان داشت: شهرداری قصور مربوط به این حادثه دلخراش را می پذیرد، ولی مسوولیت برق بوستانهای شهر تنها برعهده شهرداری نیست.

وی با اشاره به گزارش کمیته تشکیل شده برای پیگیری این حادثه، افزود: شاهدان این حادثه در زمان وقوع با مراجعه به نزدیکترین اداره برق مسوولان را از خرابی و اتصال یکی از تیر چراغ برق این بوستان مطلع کرده اند ولی متاسفانه آنها مسوولیت رسیدگی را تنها متوجه شهرداری کرده اند.

دلبری ، عدم عایق بندی درست پایه تیر چراغ برق را علت اتصال و در نتیجه برق گرفتگی این کودک عنوان کرد، و افزود: در سالهای گذشته شهرداری و اداره برق قم تعامل و همکاری های خوبی برای تامین برق اماکن عمومی شهر داشته اند.

وی با بیان اینکه شهرداری تنها موظف به تامین هزینه ابزار مورد نیاز برای ایجاد روشنایی درپارک ها مانند لامپ و تیر چراغ برق است، افزود: شهرداری هیچگاه مسوولیت تعمیر و درست کردن چراغ برق های خراب پارک ها را به عهده نگرفته و مسوول اصلی این کار برای تامین ایمنی برق این اماکن اداره برق است، و آنها نباید از این مسوولیت سرباز بزنند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از بروز چنین حوادثی نیازمند همکاری همه مسوولان است،افزود: شورای اسلامی شهر باید برای روشن شدن علل این حادثه با همه دستگاه های مربوطه از جمله اداره برق و دانشگاه علوم پزشکی استان جلساتی را داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون هزینه تامین برق برخی از پروژه های عمرانی قم مانند عماد مغنیه را به دلیل مشکلات مالی اداره برق، شهرداری تامین می کند و با توجه به تعیین پیمانکار از سوی اداره برق به هیچ وجه مسوولیت ایمنی برق آن برعهده شهرداری نیست.

دلبری با بیان اینکه این برای نخستین بار است، که این اتفاق در بوستان های قم به وقوع می پیوندد، خاطر نشان کرد: به دلیل خسارتهای جبران ناپذیری که این قبیل حوادث به همراه دارد حتی وقوع یک بار آن نیز بسیار زیاد است.

وی با اشاره به تاسیس اداره ایمنی و سلامت اماکن عمومی به عنوان زیر مجموعه معاونت خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم، گفت: شهرداری همواره خلاء وجود چنین اداره ای را در ساختار خود احساس می کرد.

دلبری در تبیین شرح وظایف اداره مذکور افزود: این اداره موظف شده تا به صورت ماهانه از تمامی بوستان ها و اماکن عمومی شهر بازدید کند، و امنیت آنها را رصد کرده و در دفترچه مربوط به آن به ثبت برساند.

نکته قابل توجه اینکه این اتفاق رخ داد و چه مقصر پیدا شده و چه پیدا نشود، داغ فرزند بر آن خانواده مانده است و باید مسئولان به فکر مشکلات بعدی در سطح شهر باشند.

شایان ذکر است، پنج شنبه پنجم تیرماه جاری دختر ۴ ساله قمی که به همراه خانواده خود به یکی از بوستان های شهر در محدوده میدان روح الله رفته بود به علت برق گرفتگی ناشی از اتصالات تیر چراغ برق جان باخت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز