همزمان با دهه كرامت

جشنواره بین‎المللی امام رضا(ع) در قم افتتاح می‎شود

۱۳۹۳/۰۵/۲۵ - ۱۶:۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۱۱۹۰۷
جشنواره بین‎المللی امام رضا(ع) در قم افتتاح می‎شود
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در جریان برنامه های آیین افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) صبح امروز در سفر به قم با حضور در دفتر مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حجت الاسلام و المسلمین عبد الرضا ایزدپناه در خصوص چگونگی برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بحث و گفت و گو کرد.

در این نشست که حجتی معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حجت الاسلام احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) و طاهریان معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور نیز حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه در سخنانی مجموعه برنامه های جشنواره امام رضا(ع) را بسیار ارزشمند و در سطحی عالی دانست و گفت: لازم است هر چه که جلوتر می رویم برنامه های این جشنواره نیز بیشتر توسعه پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر ضرورت استفاده از آثار رسیده به بخش های مختلف این جشنواره تاکید و اظهار کرد: دقت شود تا آثار منتخب همایش ها و جشنواره های مختلف جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در نقاط مختلف، صرفا جمع آوری نشود بلکه با طریقه های مختلف مانند چاپ آثار مکتوب از آثار به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمبود بودجه بویژه در بخش فرهنگ را مورد توجه قرار داد و افزود: برنامه های فرهنگی علیرغم نبود بودجه و خشکسالی اعتباری به ویژه در بخش فرهنگ، با همدلی و هم افزایی دستگاه های اجرایی پیش می رود.

جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در این دیدار برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت به واسطه سه اتفاق بزرگ یعنی میلاد پر برکت امام رضا(ع)، ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ و امامزادگان را حرکتی معنوی و ارزشمند دانست و عنوان کرد: آیین افتتاحیه این جشنواره که همه ساله به همت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به بهترین شکل ممکن برگزار می شود یکی از بهترین برنامه های این جشنواره است که جای قدردانی دارد.

وی بیان کرد: قبل از افتتاح جشنواره امام رضا(ع) با حرکت کاروانی نمادین از شلمچه به استقبال دهه کرامت خواهیم رفت که در این برنامه، ورزشکاران مسیر حدود دو هزار کیلومتری شلمچه تا مشهد مقدس را پیاده طی کرده و تا میلاد آن امام همام به مشهد مقدس می رسد.

در ادامه این جلسه چگونگی برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنرانی یکی از مراجع عظام تقلید، حضور تعدادی از خادمان حرم امام رضا(ع)، مدیحه سرایی، گلباران حرم از جمله برنامه های آیین افتتاحیه جشن های دهه کرامت و همچنین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اعلام شد.

از اول لغایت 11 ذی القعده به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز