برای بهره‌مندی از تجربه نخبگان جوان صورت می‌گیرد

تشكیل مجلس مشورتی نخبگان در قم

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۶:۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۵
تشكیل مجلس مشورتی نخبگان در قم
مسوول كمیته اطلاع‌رسانی ستاد هفته پژوهش قم از تشكیل مجلس مشورتی نخبگان در قم برای بهره‌مندی از تخصص و تجربه هر یك از نخبگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالقاسم مقیمی‌ مسوول كمیته اطلاع‌رسانی ستاد هفته پژوهش قم با اشاره به اهمیت پژوهش، فناوری و نوآوری گفت: این موضوع در اهمیت و اولویت نخست پیشرفت و توسعه كشور قرار دارد.

وی تصریح كرد: در كشورهای توسعه یافته یكی از مهم‌ترین شاخصه‌های ارزیابی، بودجه‌هایی است كه برای بحث‌های پژوهشی در نظر گرفته می‌شود.

مسوول كمیته اطلاع‌رسانی ستاد هفته پژوهش قم گفت: توجه به امر پژوهش، نوآوری و فناورانی كه پژوهش‌ها را به عرصه عمل می‌رسانند، كلید اصلی مسایل توسعه‌ای در تمام دنیا است.

مقیمی‌ با بیان اینكه در چند سال اخیر پژوهش و فناوری با اراده و عزم جدی دنبال می‌شود، گفت: این موضوع منجر به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز عرصه پژوهش شده و البته در این عرصه رابطه بازار كار و دانشگاه‌ها، صنایع و دانشگاه‌ها و توجه به هفته پژوهش و فناوری ضروری است.

وی خاطرنشان كرد: فرهنگ‌سازی در هفته پژوهش منوط به این موضوع نیست كه مباحث پژوهشی در یك بازه زمانی معین بیان شود.

مسوول كمیته اطلاع‌رسانی ستاد هفته پژوهش قم تصریح كرد: بحث پژوهش و فناوری باید با شرایطی خاص اجرایی شود و نیاز ضروری برای همه نهادها است و هر گامی كه بخواهیم برای پیشرفت و توسعه استان قم برداریم نیاز به این پژوهش احساس می‌شود.

مقیمی‌عراقی ادامه داد: در این صورت می‌توانیم متناسب با نیازهای واقعی استان قدم برداریم.

وی پژوهش و فناوری را كلید و چراغی برای حركت صحیح، در مسیر صحیح با سرعت صحیح ذكر و تصریح كرد: از این مقوله می‌توان برای دستیابی به هدف استفاده كرد.

مسوول كمیته اطلاع‌رسانی ستاد هفته پژوهش قم با بیان اینكه پژوهش باید با تصمیمات مدیران اجرایی گره بخورد، خاطرنشان كرد: اكنون به میزان اندكی فضای آكادمیك از فضای اجرایی جدا شده كه مهم‌ترین خلأ در كشور محسوب می‌شود.

مقیمی‌ خاطرنشان كرد: تشكیل بنیاد ملی نخبگان، شورای مشاوران جوان و شورای نخبگان از جمله اقدامات عملی است كه فعالیت‌های علمی و پژوهشی را به عرصه عمل نزدیك می‌كند.

وی از تشكیل مجلس مشورتی نخبگان در قم خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌های این مجلس به صورت كامل انجام شده و متناسب با كارگروه‌های مختلف استان تولید مطلب از سوی نخبگان و پژوهشگران را خواهیم داشت.

مسوول كمیته اطلاع‌رسانی ستاد هفته پژوهش قم خاطرنشان كرد: در این مجلس در تمام كارگروه‌های تخصصی با نخبگان متناسب با تخصص و تجربه آنها مشورت خواهد شد.

مقیمی‌ تاكید كرد: بحث تقویت بودجه‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها، توجه به مراكز رشد و تشكیل پارك‌های علم و فناوری از اقدامات عملی در استان بوده كه برای آنها بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات دولت در مسیر توجه به امر پژوهش گفت: تشكیل دبیرخانه دایمی هفته پژوهش و ستاد هفته پژوهش در دفتر استانداری، توجه به مباحث آموزشی و پژوهشی كه از سوی دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد و ارتقای شغلی افرادی كه بتوانند پژوهش‌ها را به ثبت رسانند، از اقدامات دولت محسوب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز