معاون استاندار قم:

بصیرت جوانان برگرفته از فرهنگ عاشورایی باشد

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۲۰:۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۵
بصیرت جوانان برگرفته از فرهنگ عاشورایی باشد
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: امروز بصیرت نسل جوان باید برگرفته از فرهنگ عاشورا باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد حاجی‌زاده در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان قم با اشاره به طرح جمع‌آوری متكدیان در شهر مقدس قم در سخنانی اظهار داشت: این طرح پس از برگزاری جلسات متعدد و برنامه‌ریزی مناسب به خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی در قم به اجرا در آمد که آثار آن نیز نسبتا در سطح شهر نمایان است.

وی بر ضرورت افزایش آگاهی مردم و جامعه نسبت به معضل تکدی‌گری و حواشی آن تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی متکدیان پس از اجرای طرح به مساجد روی آورده‌اند که در این خصوص باید هیئت ‌امنای مساجد آگاه بوده و كمك‌هایی كه در مساجد جمع‌آوری می‌شود را به نیازمندان محله‌های خود تحویل دهند.

معاون استاندار قم برگزاری مجالس عزاداری در دهه محرم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط برای ساماندهی هیات های مذهبی و همچنین کاهش آسیب‌ها و خرافات در مجالس عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) صورت گرفته است.

وی با بیان اینكه ساماندهی هیئت‌های مذهبی یكی از اقدامات مثبت و ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی است، یادآور شد: البته اقدامات و کلاس‌های آموزشی که تا کنون برگزار شده بسیار مناسب بوده اما کافی نیست و باید همچنان با جدیت ادامه داشته باشد.

حاجی‌زاده همچنین تبیین ابعاد مختلف مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) را برای جوانان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خون شهدای کربلا حقیقتا اسلام و تشیع را بیمه کرده است و دشمنان با توجه به اهمیت این واقعه به دنبال خدشه وارد آوردن به آن هستند، از این رو مسئولان امر باید در این زمینه بسیار هوشیار و آگاه عمل کنند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز بصیرت نسل جوان باید برگرفته از فرهنگ عاشورا باشد و مداحان و خطبا باید با استفاده از منابع معتبر به گونه‌ای سخن بگویند که جامعه به ویژه جوانان نسبت به آرمان‌های امام و انقلاب دغدغه جدی داشته باشند.

نظر شما