با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۳ میلیارد تومان صورت گرفت

تصویب ۷ طرح بزرگ صنعتی در قم

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۸:۵۸:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۴
تصویب ۷ طرح بزرگ صنعتی در قم
معاون برنامه‌ریزی استانداری قم از تصویب 7 طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 113 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رضا دهناد معاون برنامه‌ریزی استانداری قم در جلسه کارگروه صنعت و معدن استان قم از تصویب 7 طرح بزرگ صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 113 میلیارد تومان خبر داد و گفت: عزم مسوولان برای رشد و پیشرفت استان قم در عرصه‌های مختلف جدی است و با این هدف برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است.

وی بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان قم تاکید کرد و گفت: بسته‌های سیاستی و حمایتی گسترده‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای حمایت هرچه بیشتر از واحدهای تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم با اشاره به ظرفیت گسترده دریاچه نمک قم برای پوشش صنایعی که منبع اصلی آنها نمک است، خاطرنشان کرد: مطالعات احداث شهرک صنعتی در کنار دریاچه نمک به زودی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این دریاچه برای اشتغالزایی در استان قم و ارتقاء سطح صنعتی استان بهره‌مند شویم.

دهناد همچنین درباره طرح‌های گازرسانی به واحدهای صنعتی گفت: با توجه به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و ضرورت توجه به این مساله مهم، همه واحدهای صنعتی در اسرع وقت با تلاش شرکت گاز استان قم به همراه نهادهای ذی‌ربط از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به سیاست‌ها و راهبردهای استان قم در انتخاب نوع صنایع و سرمایه‌گذاری‌های جدید خاطرنشان کرد: حمایت از استقرار صنایع بزرگ با تکنولوژی روز، حمایت و هدایت سرمایه‌گذاری به سمت ایجاد صنایع نوین، خوشه‌سازی و ایجاد پیوند میان صنایع کوچک و بزرگ و ایجاد صنایع بازیافت پسماندهای تولیدی از جمله این سیاست‌ها و راهبردهاست.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم ایجاد کلینیک صنعتی، ترغیب و حمایت از توسعه واحدهای تولیدی موجود، انتقال واحدهای مستقر در محدوده شهر به شهرک‌ها و مناطق صنعتی و همچنین حمایت از بازسازی و نوسازی صنایع و معادن با قدمت بالا را نیز از دیگر سیاست‌های استان قم در بخش صنعت و معدن دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز