حجازی خبر داد

ارائه ۹ هزار طرح پژوهشی در حوزه سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشكی

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۴:۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۳
ارائه ۹ هزار طرح پژوهشی در حوزه سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشكی
دبیر کمیته برگزاری همایش بزرگداشت هفته پژوهش گفت: دبیر کمیته برگزاری همایش بزرگداشت هفته پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم از ارائه 9 هزار طرح پژوهشی در حوزه سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشكی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شمس‌الدین حجازی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: این دانشگاه همسو با سایر مراکز آموزش عالی کشور و با وجود تمام محدودیت­ها از رشد و جهش مناسبی در امر پژوهش برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان كرد: جای افتخار است که ایران اسلامی با رشد هزار و 826 درصدی تولیدات علمی توانسته در این شاخص رتبه اول جهان را کسب کند.

دبیر کمیته برگزاری همایش بزرگداشت هفته پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه علوم پزشكی قم گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی از 2 هزار مقالهISI و Pubmed در سال 85 به حدود 5 هزار و 500 مقاله در سال 88 رسیدند.

حجازی خاطرنشان كرد: تعداد طرح‌های پژوهشی حوزه سلامت این دانشگاه‌ها از 5 هزار طرح در سال 83 به 9 هزار طرح در سال 88 رسیده است.

وی تصریح كرد: رشد 160 درصدی نوآوری در حوزه سلامت در سال 88 نسبت به سال گذشته نوید آینده­ای روشن را در عرصه علم و فناوری به‌دست می­دهد و امید دستیابی به اهداف متصور در برنامه 1404 را بیش از پیش بالابرده است.

دبیر کمیته برگزاری همایش بزرگداشت هفته پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم عنوان داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم با وجود دوره­ کوتاه ده ساله فعالیت توانسته به عنوان یکی از دانشگاه‌های ویژه وزارت بهداشت در حوزه پژوهش مطرح شود.

حجازی یادآور شد: اکنون شاخص ارائه مقاله عضو هیأت علمی دانشگاه از 13 درصد در سال 84 به 67 درصد ارتقا پیدا کرده که این عدد در مقایسه با میانگین همین شاخص در دانشگاه­های هم‌تراز كه 48 درصد بوده از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

نظر شما