آیت‌الله استادی:

تربیت بانوان متدین و مقید به اخلاق وظیفه حوزه‌های علمیه خواهران است

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۳:۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۴
تربیت بانوان متدین و مقید به اخلاق وظیفه حوزه‌های علمیه خواهران است
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: جامعه به بانوانی نیازمند است که اخلاق اسلامی داشته و متدین باشند و این نیاز از طریق حوزه­های علمیه خواهران محقق می­شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله رضا استادی در آیین اختتامیه اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران تربیت طلاب نمونه در سطح جامعه را مهم­ترین وظایف مدیران مدارس علمیه برشمرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اخلاص در عمل و اهمیت به ارزش و جایگاه کاری از مهم­ترین وظایف مدیران مدارس علمیه سراسر کشور است.

وی خطاب به مدیران مدارس علمیه خواهران ابراز كرد: شما مدیران مدارس علمیه سراسر کشور با توجه به ارزش کاریتان باید قدردان خداوند باشید و این امر را با عمل با اخلاص کامل کنید.

آیت‌الله استادی افزود: اگر مقدار عمل کم باشد ولی به خاطر خدا و با اخلاص انجام شود تاثیر گذار و در محضر خداوند صاحب اجر و امتیاز است.

وی با اشاره به روابط بین استاد و طلاب اظهار داشت: در مدارس، اخلاق استاد در برخورد با طلاب در آینده طلبه بسیار تاثیر­گذار است.

استاد حوزه علمیه قم تدین و مقید به اخلاق بودن را از مهم­ترین وظایف طلاب دانست و تصریح کرد: طلبه و مبلغ باید با اخلاق حسنه خود در جامعه مبلغ باشد.

آیت­الله استادی گفت: هدف مدیران حوزه‌های علمیه خواهران تربیت دختران پاک و دین‌دار در سطح جامعه است.

وی با اشاره به برخی روایات به ویژگی­های علما پرداخت و اظهار داشت: استاد و عالم باید در گفتار و کردار از تکبر به دور باشد، دعوت به زهد تقوا نماید، خیرخواه و در رفع کدورت پیشتاز باشد، عمل با اخلاص و به خاطر خدا داشته باشد و برطرف کننده شبهه و محکم کننده عقاید مردم باشد.

نظر شما