مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم خبر داد

بهره مندی بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح آبرسانی روستاهای کهک

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۴:۵۷:۴۶
کد خبر: ۲۳۰۲۱۴
بهره مندی بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح آبرسانی روستاهای کهک
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: 10 هزار و 291 نفر در پروژه بزرگ آبرسانی روستاهای کهک در این استان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهندس علی جان صادق پور گفت: در این طرح بزرگ روستاهای ورجان، سیرو، ونارچ و امامزاده ابراهیم و شهر کهک از نعمت آب پایدار برخوردار می شوند.

وی اعتبار برآورد شده این طرح را 110 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ 22.5 میلیارد ریال آن از محل سایر منابع و مابقی آن از محل اعتبارات استانی و خشکسالی منظور شده است.

وی تخصیص نقدی این پروژه را حدود 13 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: قرارداد اجرای پروژه در دو بخش اجرای خط انتقال و احداث ایستگاه های پمپاژ با پیمانکار منعقد شده است.

رییس هیات مدیره آبفار قم در ادامه طول لوله گذاری این طرح را 25 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در این طرح چهار ایستگاه پمپاژ پیش بینی شده است.

صادق پور ابراز امیدواری کرد: با انجام تعهدات و تکمیل برخی طرح های وابسته فاز نخست این طرح به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: مطالعات اولیه طرح بزرگ آبرسانی به 80 روستا از سال 86 آغاز شد و فاز نخست آن طی سالهای 87 تا 89 به اتمام رسید و با راه اندازی این فاز بخشی از روستاهای تابعه شهر قنوات آبرسانی شدند.

وی ادامه داد: در سال 91 نیز مطالعات فاز یک آبرسانی به شهر کهک در دستور کار قرار گرفت که این طرح در پایان سال 92 به نتیجه رسید و عملیات اجرایی آن در قالب یک پروژه مشارکتی با بخش خصوصی آغاز شد.

صادق پور در پایان در خصوص اهمیت اجرای این طرح افزود: با توجه به عدم بارش مناسب و کاهش آب های زیرزمینی و نیز مهاجرپذیری منطقه کهک کمبود آب در این چند سال بسیار مشهود بوده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز