آیت‎الله جوادی آملی:

کاریکاتورهای اهانت‎آمیز دامی است که عاملانش در آن فرو می‌‎روند

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۸:۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۵۵۵۷۸
کاریکاتورهای اهانت‎آمیز دامی است که عاملانش در آن فرو می‌‎روند
آیت‎الله جوادی آملی گفت: به کسانی که استکبار ورزیدند و به پیامبران استهزا ‎کردند متذکر می‌شویم به زودی در استهزای خودشان فرومی‎روند.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله عبدالله جوادی آملی در جلسه تفسیر سوره مبارکه «غافر» از سلسله جلسات درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام توسط نشریه فرانسوی، عاملان این عمل وقیحانه را ادامه دهندگان راه مشرکان و کافران دانستند و اظهارداشت: تمسخر و تکذیب پیامبران مساله جدیدی نیست این در حقیقت ادامه دهنده‌‌ همان کسانی هستند که خداوند در قرآن کریم از آن‌ها به عنوان مشرکان و کافران نام برده است که آن‌ها، پیامبر فرستاده شده از طرف خداوند را تکذیب و مسخره می‌کردند لذا هم اکنون نیز عاملان این قبیل اقدامات توهین آمیز، ادامه دهندگان راه مشرکان و کافران در تمسخر و تکذیب پیامبران هستند.

مفسر بزرگ قرآن کریم مجادله با پیامبر گرامی اسلام (ص) را، مقابله با خداوند یکتا دانست و خاطرنشان کرد: برخی در آیات الهی جدال می‌‎کنند و نسبت به قرآن بی‌مهری می‌ورزند که این نشان سقوط این افراد هست، عاملان این جریان کاریکاتور و امثال کاریکاتور، خیال نکنند با پیامبر (ص) که یک شخص است، مجادله می‌‎کنند، بلکه در حقیقت با خداوند مقابله می‌‎کنند، اینان با آیهٔ عظما ی الهی و آیات خداوند درگیر شدند و می‌جنگند و طولی نخواهد کشید که سقوط خواهند کرد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: آنان که در فرانسه یا غیرفرانسه از مرز انسانیت خارج می‌شوند و به پیامبر (ص) توهین می‌کنند باید بدانند او عدل و اخلاق مجسم است، او بشریت را به این مرحله رسانده است، هر جا حرف حق است از اسلام است، اگر پیامبران نبودند چیزی بد‌تر از جنگ‌های جهانی گرفتار جامعه انسانی می‌شد. این‌ها که تکذیب و مسخره می‌کنند‌‌ همان کسانی هستند که در جریان جنگ‌های جهانی بیش از 80 میلیون نفر را کشتند، این‌ها‌‌ همان کسانی هستند که در گوشه کنار عالم، جنگ راه انداختند و لشگر کشی می‌کنند، این‌ها‌‌ همان کسانی هستند که در فلسطین جنگ سی روز راه می‌اندازند، می‌کشند و خیالشان نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 34 سوره مبارکه نحل، گفت: خداوند در آیه 34 سوره نحل می‌فرماید «فَأَصَابَهُمْ سَیِّئَاتُ مَا عَمِلُوا وَحَاقَ بِهِمْ مَا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ؛ پس بدی‌های کردارشان (گناهانی که مرتکب شدند) به صورت عذاب بر آنان در رسید و‌‌ همان چیزی را که به مسخره می‌گرفتند آنان را فراگرفت.» این اهانت به پیامبر گرامی اسلام و کاریکاتور دامی است که خود این‌ها را به زودی در خود فرو می‌برد. مردم دنیا بدانند این‌ها که دم از تمسخر می‌زنند به هیچ عنوان دلشان برای حقوق بشر نمی‌سوزد چرا که خود این‌ها عامل جنایات بزرگی چون جنگ‌های جهانی‌اند.

آیت‎الله جوادی آملی بیان داشت: در عین این‎که ما به علما، دانشمندان و اندیشوران و نخبگان و مردم غرب که هر چه دارند از عیسی (ع) و موسی (ع) دارند احترام می‌‎گذاریم، به کسانی که استکبار ورزیدند و به پیامبران استهزا ‎کردند متذکر می‌شویم به زودی در استهزای خودشان فرومی‎روند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز