سفر كاروان تدبیر و امید به قم؛

شهر علم و اجتهاد، مقصد چهاردهمین سفر كاروان تدبیر و امید/ برای استقبال از دولتمردان همه می‌آیند

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۳:۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۶۴۸۱۰
شهر علم و اجتهاد، مقصد چهاردهمین سفر كاروان تدبیر و امید/ برای استقبال از دولتمردان همه می‌آیند
بدون شك سفر آتی دولت به قم منشاء آثار و بركات فراوان بوده و به عنوان سرآغاز فصل جدیدی از خدمت برای دست یابی به افق های جدید در مسیر توسعه ام القرای جهان اسلام خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم؛ كاروان تدبیر و امید در حالی مهیای انجام سفر چهاردهم خود به قم است كه زمان زیادی از سفر سیزدهم به پایتخت فرهنگی ایران(اصفهان) نمی گذرد.

شاید علت این تعجیل و فاصله كم بین این دو سفر، تحقق قول رئیس جمهور محترم مبنی بر انجام حتمی سفر رسمی  به قم و دیدار با مردم شریف و انقلابی آن تا پایان سال 93   باشد.

چهاردهمین سفر استانی دولت به قم از جهات گوناگون دارای اهمیت و متفاوت از سفرهای قبلی كاروان تدبیر و امید به دیگر استان ها خواهد بود. قم همواره به عنوان  شهر فضیلت و علم و اجتهاد، دیار محدثان، مراجع و فقیهان بزرگ، خاستگاه انقلاب و پشتوانه فكری نظام و یكی از استراتژیك ترین و تاثیرگذارترین شهرها در تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی كشور و حتی جهان اسلام مطرح بوده و نباید نگاه به این سفر همانند سایر سفرها باشد.

بدون شك سفر آتی دولت به قم منشاء آثار و بركات فراوان بوده و به عنوان نقطه عطف و سرآغاز فصل جدیدی از تلاش و خدمت  وشروع حركتی عظیم برای دست یابی به افق های جدید در مسیر توسعه، پیشرفت و عمران و آبادانی ام القرای جهان اسلام خواهد بود.

مسئولین قم و مردم هر كدام به سهم خود در تحقق اهداف و دستاوردهای این سفر نقش آفرین هستند. مسئولین استان و در رأس آن استاندار قم  می توانند با اخذ مصوبات مفید و اتخاذ تصمیمات راه گشا و  تعیین كننده برای گشودن گره های كور از مشكلات انباشته گذشته، مسیر را برای توسعه و پیشرفت روزافزون استان هموار نمایند. 

مردم شریف و قدر شناس استان قم كه همواره در استقبال باشكوه از مسولان و خادمین نظام زبانزد بوده اند، این بار نیز با حضور  بی نظیر و میهمان نوازانه خود در مراسم استقبال از جناب آقای دكتر روحانی و كابینه خدمتگزار وی، سنگ تمام گذاشته و بار دیگر بصیرت ، هوشمندی، قدرشناسی و همگامی و همراهی خود با نظام و دولت را به رخ جهانیان خواهند كشید كه این مساله با توجه به اهمیت نگاه ملی و بین المللی به ابعاد و كیفیت حضور مردم قم، می تواند نقطه قوت این سفر باشد.

از دیگر موضوعات مهم این سفر بحث اشتراكات و قرابت  افكار، عقاید و اندیشه های ریاست محترم جمهوری با قم است. جناب آقای روحانی با پیشینه و سوابق درخشان انقلابی و حوزوی  و به عنوان یكی از روحانیون برجسته و شناخته شده كه پیش از دوران ریاست جمهوری خویش نیز ارتباط و تعامل فكری خوبی با اندیشمندان و حوزویان و علمای بزرگ قم داشته است، همچنین اعتقاد ویژه ایشان به ضرورت ارتباط تنگاتنگ دولت با مراجع و علما  و بهره مندی از نقطه نظرات و رهنمودهای بزرگان دین در تدابیر و سیاست های اجرایی دولت كه نمود عینی چنین اعتقادی را در ملاقات ها و دیدارهای مستمر مقامات و اعضای كابینه دولت تدبیر و امید با مراجع معظم تقلید در یكسال و اندی را شاهد بودیم این سفر را به كانون توجهات تبدیل كرده و موجب خواهد شد تا روحانیون و طلاب قم دوشادوش اقشار مختلف مردم، استقبال گسترده ای را در شكل گیری این حماسه عظیم مردمی داشته باشند.

و از همه مهمتر كسب نزدیك به نیمی از آرای مأخوذه در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز حاكی از پایگاه مردمی و محبوبیت و نفوذ بالای ایشان در دل آحاد مردم قم است و این خود به دلیل منش سیاسی بالای ایشان و سیاست اعتدالی  وی در تمام زمینه ها بوده و نوید بخش حضوری پرشور و سفری مطلوب و شایسته نام و جایگاه والای قم خواهد بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز