امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه

آمریکا برای رفع تنفر مسلمان از خود، کشتار بحرینی‌ها را به عربستان واگذار کرد

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۸:۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۴۲
آمریکا برای رفع تنفر مسلمان از خود، کشتار بحرینی‌ها را به عربستان واگذار کرد
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: تنفر از آمریکا در میان کشورهای اسلامی گسترده شده است و سردمدران این کشور برای فرار از این تنفر، کشتار مردم بحرین را بر دوش عربستان قرار دادند.

به گزارش خبرنگار برنا از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نمازجمعه قم با اشاره به نام گذاری سال 1390 به نام سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب گفت: باید به این نامگذاری توجه ویژه داشته و به کوشیم تا جهاد گونه به منویات رهبر فرزانه انقلاب عمل کنیم.

وی افزود: جهاد اقتصادی در سیره نورانی اهل بیت(ع) نیز وجود دارد و آنها علاوه بر مسایل دینی و فرهنگی به موضوعات اقتصادی نیز می پرداختند.

امام جمعه قم در ادامه به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: حضرت زینب کبری(س) شخصیتی است که باید به صورت مستمر در مورد ایشان صحبت کرده و سخن گفت و ایشان قهرمان عبادت، بردباری، صبر، علم و حلم هستند و بعد از مادرش حضرت زهرا(س) الگوی یک زن مسلمان است.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن تبریک این روز و همچنین روز پرستار گفت: پرستاری از شغل های مهم جامعه است و امروز پرستاری و نقش آنها کمتر از نقش پزشکان جامعه نیست بلکه یک نقش کلیدی و مهمی را بر دوش داشته و انتظار است مشکلات آنها برطرف شود.

وی در ادامه به بیست فروردین ماه روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: با لطف خداوند و استقامت مردم و مرعوب نشدن آنها در برار دشمنان امروز فناوری هسته ای در دست دانشمندان جوان ایرانی است.

وی تصریح کرد: امروز از مراحل سخت عبور کرده و فناوری هسته ای به صورت صنعت بومی درآمده که آین ره آورد بسیار مهمی برای کشور است.

امام جمعه قم بیان داشت: این ره‌آورد به سادگی به دست نیامده و به برکت ایمان و خود باوری مردم و مسوولان و رهبری های رهبر فرزانه انقلاب است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: ایستادگی ملت و مسوولان منجر به رسیدن به این دستاورد مهم شد و نشان دهنده این است که اگر می خواهیم بر دشمنان غلبه کرده و پیروز شویم باید از این راه عبور کنیم.

امام جمعه قم در ادامه به مسایل جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در این خصوص چشم ها خون گریه می کنند. از یک سو شاهد خیزش جهان اسلام و از سوی دیگر برخورد ناجوانمردانه استکبار است، در لیبی مکارانه ترین عمل ها صورت می گیرد و ناتو فعال می شود و بر سر مردم بمب می ریزد و از سوی دیگر نیز قزافی تمام جنگنده های خود را بسیج کرده تا او نیز مردم را قتل عام کند.

وی افزود: انقلابیون می گویند ما دفاع ناتو را نمی خواهیم و از پس قذافی بر می آییم اما آنها در سر اینکه چه کسی منافع آنها را پس از قذافی تأمین کند چانه می زنند.

وی بیان داشت: در یمن نیز حمام خون به راه انداخته اما مردم یمن راه را شناخته و امید است در آینده شاهد پیروزی آنها باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به موضوعات اتفاق افتاده در بحرین گفت: در این مورد حوزه به خروش آمد و مرجعیت معظم تقلید بیانیه صادر کرده و مراجع به قدری ناراحت شدند که گویا قلب آنها به درد آمده و مصیبت زده هستند.

وی تصریح کرد: در بحرین کشتار بی رحمانه به راه افتاده و زنان و کودکان امنیت ندارند و تمام چهره های مبارز را سرکوب کرده و زندانیان را به عربستان منتقل می کنند.

امام جمعه قم خطاب به عربستان گفت: شما خادم الحرمین هستید و آیا این ها را به زیارت خانه خدا برده اید یا به زندان های تاریک خود.

وی ادامه داد: آمریکا در دنیا منفور است و این منفوریت در میان کشور های اسلامی نیز گسترده تر شده است و می خواهد به نوعی این تنفر را رفع کند و به همین دلیل این اقدامات را بر دوش عربستان قرار داده و تنفر را به آنها واگذار کرده است. باید گفت امروز همه از دولت عربستان متنفر هستند و فریاد همه بلند است.

امام جمعه قم افزود: انتظار می رفت عربستان به عنوان کشوری اسلامی راه حل پیدا کند و حرف دولت های منطقه را بشنود و میانجی گری کند اما ارتش تا دندان مسلح خود را فرستاده و به کشتار مردم می پردازد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: مگر پیام کعبه و حرم نبوی غیر از این است که حرمت مؤمن از کعبه مهم تر است و اگر کسی صدای یاری جستن مؤمن را شنید و کاری نکرد مسلمان نیست پس چرا شما دست به چنین اقداماتی می زنید.

امام جمعه قم بیان داشت: مردم بحرین بدانند خدا با آنها بوده و تجربه مردم ایران را بینند که با وجود کشتاری که رژیم طاغوت در 17 شهریور  به راه انداخت، ملت ایران ایستادگی کرده و در 22 بهمن انقلاب را به پیروزی رساند. مردم بحرین نیز این پیروزی را در آغوش گرفته و همه ملت ها به آنها تبریک خواهند گفت.

وی در پایان به ثبت نام حوزه های علمیه برای ورود طلاب جدید اشاره کرد و گفت: اگر مؤمنان خداجوی فرزندانی دارند که آمادگی ثبت نام در حوزه ها را دارند این کار را انجام داده تا ذخیره ای برای آنها و همچنین پیش برد مسایل اسلامی باشد.

نظر شما