مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

مهدویت پایه و اساس نظریه ولایت فقیه است

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۴۸:۰۳
کد خبر: ۶۲۶۶۴
مهدویت پایه و اساس نظریه ولایت فقیه است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مهدویت را زیربنای اصلی نظریه ولایت فقیه مطرح شده از سوی امام خمینی(ره) دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدحسین استاد اظهار داشت: با توجه به اصول بنیادی مقوله مهدویت، این مسئله باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی مهدویت را زیربنای اصلی نظریه ولایت فقیه كه از سوی امام خمینی(ره) مطرح شده است، دانست و بیان داشت: مهدویت باید در سطح جامعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان و نسل سومی‌ها به درستی و دقیق تبیین، تعمیق و فرهنگ‌سازی شود.

استاد تأکید کرد: مقوله مهدویت به یکی از مسائل مهم برای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تبدیل شده و آنها قصد دارند از اثرگذاری اسلام و انقلاب اسلامی در سطح جهان بکاهند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: به دلیل سازنده‌بودن تفکر مهدوی و فرهنگ انتظار، دشمنان همواره در تلاش برای تخریب و منحرف‌كردن این جریان از مسیر اصلی آن هستند تا بتوانند از اثرگذاری عمیق و انسان‌سازی آن جلوگیری کنند.

دبیر ششمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور ایجاد فرقه‌های انحرافی، جریان‌های خودساخته كاذب و مدعیان دروغین را از جمله حربه‌های دشمنان برای تحریف این جریان اصیل اسلامی عنوان کرد که با آگاه‌سازی و شناخت بیشتر مردم می‌توان جلوی این جریانات را گرفت.

استاد، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی مهدویت را یکی از راهکارهای موثر بر دانش‌افزایی و معرفت‌بخشی به جامعه دانست و گفت: مراکز مختلف و تخصصی مهدویت در این زمینه می‌توانند مطالب مفیدی را برای مردم ارائه کنند.

وی یادآور شد: باید نسبت به آسیب‌هایی که جریان مهدویت را منحرف می‌كند حساس بوده و اقدامات بیشتری در این بخش انجام شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، نمایشگاه‌های طلیعه ظهور را به دلیل استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری اثرگذار، مفید دانست که با استفاده از جذابیتی که برای مردم دارند می‌توان سطح معارف و آگاهی جامعه را نسبت به مهدویت ارتقا داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز