دهرویه:

تصویب ۱۱۴ مصوبه از سوی شورای دستگاه‌های نظارتی قم

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۶:۲۲:۵۵
کد خبر: ۶۲۷۴۲
تصویب ۱۱۴ مصوبه از سوی شورای دستگاه‌های نظارتی قم
ریاست وقت شورای دستگاههای نظارتی و مدیرکل دیوان محاسبات استان قم از تصویب 114 مصوبه از سوی شورای دستگاه‌های نظارتی استان قم و اجرایی شدن 80 درصد آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی دهرویه با اشاره به تشکیل شورای دستگاه‌های نظارتی در سطح کشور و متناظر آن تشکیل شورای استانی تصریح کرد: در شورای دستگاههای نظارتی کشور، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات، سازمان حسابرسی و دیوان عدالت اداری عضویت دارند.

وی گفت: در شورای دستگاههای نظارتی استان قم ادارات کل دیوان محاسبات،اطلاعات و بازرسی عضویت داشته و فعالیت های این شورا برای تقویت و کارآمدی نظام نظارت و بازرسی است .

عضو شورای دستگاههای نظارتی استان قم با بیان اینکه 15 ماه از تشکیل این شورا می‌گذرد، افزود: تاکنون شورای استان قم نسبت به برگزاری 16 جلسه کاری اقدام نموده و 114 مصوبه به تصویب رسیده است که 80 درصد مصوبات نیز اجرایی شده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای کارشناسی در این زمینه اظهار داشت: این کمیته کارشناسی بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم در خصوص اجرایی شدن این مصوبات را دنبال می‌کند.

دهرویه هدف شورای دستگاه‌های نظارتی را پیشگیری، دقت، سرعت و اقدام قاطع در فعالیتهای نظارتی عنوان کرد و گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی دعوت می‌کنیم تا با تبادل نظر از ظرفیت ویژه این شورا برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده استفاده کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: وقتی که به نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر رهبر فرزانه انقلاب نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم که باید در سال جاری، جهادی فراگیر داشته لذا شورای دستگاههای نظارتی استان نیز در بعد نظارت حرکتی گسترده و جهادی را آغاز نموده و نسبت به فعالیتهای جهادی دستگاههای اجرایی مراقبت و توجه ویژه خواهد داشت.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قم با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشور در عرصه‌های مختلف یادآور شد: همه ما وظیفه داریم که در راه دستیابی به اهداف نظام جمهوری اسلامی و باورهای دینی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در بعد نظارت نیز همه باید گوش شنوا و چشم بینا باشند و انتظار داریم هرکجا تخلفی از قانون را مشاهده کردند به دستگاههای نظارتی اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

نظر شما