بنایی: طلاق‌هایی كه در قم ثبت شده مربوط به شهروندان قمی نیست

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۴:۲۶:۵۹
کد خبر: ۶۷۹۷۲
بنایی: طلاق‌هایی كه در قم ثبت شده مربوط به شهروندان قمی نیست
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار طلاق‌ها در قم غیر واقعی است گفت: بسیاری از طلاق‌هایی كه در قم ثبت شده است، مربوط به شهروندان قمی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دلیل افزایش طلا‌ق‌های ثبت شده در قم را سهولت رسیدگی به پرونده‌های طلاق در دادگاه‌های این استان عنوان كرد.

وی با بیان اینكه به عنوان یك فرد قمی شناخت كافی از فرهنگ و مردم این شهر دارد، اضافه كرد: بسیاری از طلاق‌هایی كه در قم ثبت شده است، مربوط به شهروندان قمی نیست.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینكه مردم از استان‌های دیگر به قم می‌آیند تا كارشان زودتر انجام شود، ادامه داد: از شهرهای دیگر، حتی از همدان و ارومیه به قم می‌آیند تا در این استان طلاق بگیرند و علتش این است كه آنان در استان‌های خود باید مدت زیادی معطل بمانند تا به تقاضای طلاقشان رسیدگی شود، اما در استان قم به سرعت مراحل این كار انجام می‌شود.

وی تصریح كرد: ‌دادگستری استان ما می‌خواهد به مردم خدمت كند و پرونده‌های طلاق را به سرعت به جریان می‌اندازد، به همین علت، آمار طلاق‌های ثبت شده در استان بالا می‌رود.

بنایی افزود: رسانه‌ها از بالا بودن آمار طلاق در قم انتقاد می‌كنند اما واقعیت اینگونه نیست و ما در این میان دچار یك تناقض شده‌ایم.

بر اساس آمار و ارقام قم سال گذشته در میان 30 استان كشور، از نظر نسبت تعداد طلاق به ازدواج در جایگاه دوم قرار داشت، اما در سه ماهه نخست امسال كه البرز هم به استان‌های كشور اضافه شده، قم سومین استان كشور به‌شمار می‌رود كه نسبت طلاق به ازدواج در آن بالا است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز