نشست صمیمی استاندار قم با جوانان صاحب طرح‌های برگزیده استان

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۹:۰۳:۴۲
کد خبر: ۷۵۲۶۴
نشست صمیمی استاندار قم با جوانان صاحب طرح‌های برگزیده استان
استاندار قم از برگزاری نشست صمیمی با صاحبان طرح‎های برگزیده استان، با هدف رفع مشکلات پژوهشگران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‎پور استاندار قم، در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل گفت: به منظور پیگیری اجرا و تجاری‎سازی طرح‏های برتر استان قم نشستی با صاحبان طرح‎ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این نشست دستگاه‌های ذیربط نیز حضور خواهند یافت و مشکلات صاحبان طرح پیگیری و اقدامات لازم برای تجاری‎سازی طرح‎ها انجام خواهد شد.

استاندار قم طرح‎های ارائه شده در غرفه قم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اکثر طرح‎ها قابلیت ارائه در سطح ملی و تجاری سازی را داشته و می‎تواند در بخش کشاورزی و صنعت بسیار راهگشا باشد.

وی در بخش دیگری از این گفت‎وگو اظهار داشت: مجریان استان قم در جشنواره ملی علم تا عمل کار را بسیار علاقمندانه پیگیری کرده و ایده‎ها و اندیشه‎های جدید را مورد توجه قرار داده‎اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور از حمایت نخبگان در استان قم خبر داد و گفت: ایجاد ششمین دفتر نخبگان در قم، ایجاد مرکز رشد، پیگیری مشکلات نخبگان از طریق مراجعه حضوری و برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست از جمله حمایت‎هایی است که در این استان از نخبگان صورت می گیرد.

وی برپایی نمایشگاه علم تا عمل را ضروری خواند و افزود: جهش‎های علمی در کشور خیره‎کننده است و باید برای تبدیل این ایده‎ها به پدیده، تلاش و برنامه ریزی شود.

استاندار قم ارتباط بین پژوهشگران، نخبگان و محققان با صاحبان سرمایه و بازار صنعت و تجاری‎سازی را امری ضروری خواند و اظهار داشت: منطقه‎ای برگزار کردن این نمایشگاه می تواند گامی موثر در این جهت باشد.

وی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهشگران در استان قم گفت: روند مناسبی در استان قم برای تبدیل علم به عمل در حال طی شدن است.

*نمایشگاه مستقل علوم انسانی در قم ایجاد شود

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در بخش دیگری از این گفت‎وگو با اشاره به ظرفیت‎های ویژه استان قم در ارائه‎ی طرح‎های علوم انسانی، اظهار داشت: در زمینه علوم انسانی باید با همکاری حوزه، نمایشگاه ویژه‎ای در استان قم راه‎اندازی شود.

*غرفه استان قم در جشنواره، غرفه نمونه کشوری است

وی با اینکه غرفه‎آرایی، زیبایی در ارائه‌ی طرح‌ها و یکپارچگی و انسجام در معرفی طرح‎های استان قم از ویژگی‎های ارزنده این غرفه است اظهار داشت: این ویژگی ها تا حدی بوده که می توان گفت غرفه استان قم غرفه نمونه کشوری است.

استاندار قم فعالیت های جهاد دانشگاهی قم در سالهای اخیر را روبه رشد خواند و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی قم در مقایسه با سالهای گذشته از رشد و بالندگی و پویایی خوبی برخوردار بوده و جایگاه خوبی میان جهادهای دانشگاهی کشور یافته است.

وی در پایان بر ضرورت بهره‏گیری بیشتر از ظرفیت‎های استان قم تاکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی برای رسیدن به مراتب بالاتر باید از این ظرفیت ها استفاده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز