معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

دشمن در تلاش تضعیف باورهای دینی جوانان است

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۲:۵۴:۰۰
کد خبر: ۷۹۹۹
دشمن در تلاش تضعیف باورهای دینی جوانان است
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تاکید کرد: دشمنان برای تضعیف باورهای دینی مردم به‌ویژه جوانان، در صدد اشاعه خرافات و بدعت‌ها و ورود انحرافات و پیرایه‌ها به هیأت‌های مذهبی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد حاجی زاده امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی که در سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به ریشه دار بودن عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) و نقش هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: هیأت های مذهبی پایه و اساس انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی(ره) ایجاد کردند.

وی به شرایط دشوار عزاداری هیئات مذهبی در دوران خفقان رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و افزود: در دوران سخت رضاخان پهلوی که عزاداری برای مصائب امام حسین(ع) ممنوع بود هیات های مذهبی در زیرزمین ها و اتاق های تاریک به عزاداری می پرداختند تا فرهنگ عاشورا به نسل های بعد منتقل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم وجود برخی انحرافات در عزاداری ها را در شان نظام اسلامی ندانست و تاکید کرد: دشمنان برای تضعیف باورهای دینی مردم به ویژه جوانان، در صدد اشاعه خرافات و بدعت ها و ورود انحرافات و پیرایه ها به هیئات مذهبی هستند، از این رو باید با ارتقای سطح آگاهی مردم، از بروز آسیب ها در هیات های مذهبی جلوگیری شود.

حاجی زاده با تاکید بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای رفع آسیب ها و انحرافات دینی در عزاداری ها، نقش سازمان تبلیغات اسلامی استان قم را در این زمینه مهم توصیف کرد و یادآور شد: هیچ یک از دستگاه های دولتی و تشکل های غیردولتی حق ندارند بدون هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در مسایل مربوط به هیات های مذهبی ورود داشته باشند.

وی تشویق از هیئات مذهبی منظم و موثر در عزاداری های سالم و به دور از انحرافات را خواستار شد و اظهار داشت: اگر برنامه ریزی های لازم انجام شود، حتی می توان از مسئولان و دست اندرکاران هیئات منظم در جلسه شورای اداری استان که با حضور تمامی مدیران استان برگزار می شود قدردانی کرد تا این هیات ها الگویی برای سایر هیات های مذهبی شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تشکر از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در ایام دهه نخست ماه محرم، تصریح کرد: تشکیل هیات های مذهبی دانش آموزی و صدور مجوز برای آنها، اعزام اکیپ های فیلمبرداری در میان عزاداران حسینی و... از جمله فعالیت های خوب سازمان تبلیغات اسلامی قم بود که در این ایام انجام شده است.

حاجی زاده با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برای تقویت هیئات مذهبی اظهار داشت: تولیت جدید آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از تقویت هیات مذهبی استقبال می کنند و می توان از امکانات و ظرفیت بسیار خوبی که در این مجموعه وجود دارد استفاده کرد.

وی در پایان گفت: باید عزاداری ها را از هر گونه انحرافات محتوایی و شکلی پاکیزه کنیم تا جوانانی که به عشق اباعبدالله الحسین(ع) به این محافل مراجع می کنند خدای ناکرده مسیر دیگری برای آنها طراحی نشود.

در این جلسه مقرر شد به پیشنهاد معاون سیاسی امنیتی استاندار قم مقرر شد نامه ای تنظیم و به تمامی سازمان ها و تشکل های غیردولتی ابلاغ شود که هیچ نهاد دولتی و تشکل های غیردولتی حق ندارد بدون هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در امور هیات های مذهبی فعالیت کند.

همچنین مقرر شد کمیته ای برای شناسایی آسیب های اجتماعی در هیات های مذهبی و ارائه تذکرات به دست اندرکاران هیات های تشکیل شود.

نظر شما