فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان

یکنواختی رسانه‌ای و تعریف‌های بی‌مورد حلال مشکلات کردستان نیست

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۱۸:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۴۴۶
یکنواختی رسانه‌ای و تعریف‌های بی‌مورد حلال مشکلات کردستان نیست
فرمانده سپاه بیت‌المقدس با تاکید بر انجام وظیفه درست رسانه‌ها در استان کردستان، گفت: یکنواختی رسانه‌ای و تعریف و تمجیدهای بی‌مورد گره‌ای از مشکلات استان را باز نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، سردار محمدحسین رجبی در دیدار با قائم‌مقام روزنامه جوان در سنندج اظهار داشت: خودداری از تعریف‌های بی‌مورد رسانه‌ها و انعکاس خلأها و کاستی‌ها زمینه را برای پوشش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، رسانه‌ها باید جدای از اطلاع‌رسانی در راستای خدمات نظام اسلامی به مردم، مشکلات و موانع سر راه تحقق برخی از برنامه‌ها و اقدامات را منعکس کنند تا مسوولان با همت بیشتری نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان کردستان قدرشناس و شایسته خدمات بیشتری هستند لذا رسانه‌ها می‌توانند با پیگیری مطالبات مردم و آگاه کردن مسوولان از مشکلات آنان، مسیر را برای توسعه همه‌جانبه استان تسهیل ‌کنند.

رجبی یادآور شد: در سفر مقام معظم رهبری اعتبارات ویژه‌ای به استان کردستان اختصاص یافت که رسانه‌ها باید با پیگیری روند جذب اعتبارات و تحقق پروژه‌های مصوب این سفر پر خیر و برکت، مردم را از ثمرات و برکات آن مطلع کنند.
 
وی رسانه‌ها را نمایندگان افکار عمومی و پل ارتباطی بین مسوولان و مردم خواند و تاکید کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها باید وظیفه خطیر خود را به درستی انجام دهند تا اعتماد مردم نسبت به آنان حفظ شده و از آنها حرف‌شنوی داشته باشند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر با بیان این مطلب که برخی از رسانه‌ها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، افزود: این چنین رسانه‌هایی فاقد تعهد بوده و تنها به فکر تامین و حفظ منافع برخی از افکار و گروه خاص هستند و این خارج از وظیفه یک رسانه در نظام اسلامی است.

وی برخورداری کردستان از امنیت پایدار مردمی را زمینه‌ای برای توسعه همه‌جانبه آن و جذب سرمایه‌گذاری بیشتر خواند و تاکید کرد: مسوولان می‌توانند از این فرصت طلایی استفاده کرده و مسیر سرمایه‌گذاری بیشتر در استان را تسهیل نمایند. رجبی با عنوان اینکه اقدامات انجام شده در استان قابل انکار نیست، گفت: اما عقب‌ماندگی‌های کردستان نیز زیاد است و رسانه‌ها وظیفه دارند که این کاستی‌ها را به مسوولان برای جبران آنها گوشزد نمایند.

وی گفت: برخی از رسانه‌ها در استان کردستان حالت یکنواختی و تعریف و تمجیدهای بی‌مورد را در پیش گرفته‌اند که این مهم نه تنها کمکی به توسعه استان نخواهد کرد بلکه موجب می‌شود تا کاستی‌ها بیشتر مورد غفلت مسوولان قرار بگیرد.
 
فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر خاطرنشان کرد: کردستان استانی متمایز از سایر استان‌های دیگر کشور به لحاظ قومیت، مذهب و مرزی بودن است و کار رسانه‌ای نیز به مراتب دشوارتر از فعالیت خبری در سایر استان‌هاست که باید اصحاب رسانه با ظرافت و حساسیت خاصی در این راستا حرکت کنند.

وی در پایان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت روزنامه جوان در کشور و استان کردستان، گفت: روزنامه جوان برای خوشایند کردن برخی‌ها کار نمی‌کند بلکه بر اساس اعتقاد انقلابی وظیفه خویش را دنبال می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز