سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان

طرح جامع منطقه نمونه گردشگری در چشمه باباگرگر قروه اجرا می‌شود

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۲۰:۰۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۴۷۴
طرح جامع منطقه نمونه گردشگری در چشمه باباگرگر قروه اجرا می‌شود
در جلسه کارگروه گردشگری استان کردستان که شامگاه یکشنبه در سنندج برگزار شد، مقرر گردید در منطقه بابا گرگر شهرستان قروه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در این جلسه گفت: منطقه باباگرگر به دلیل وجود امامزاده و وجود آب معدنی و فضای تفریحی، قابلیت های زیادی برای تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری را دارد و به همین دلیل این مکان باید به سرمایه گذار توانمند واگذار شود تا بتوان بسته های سرمایه گذاری را در این منطقه عملیاتی کرد.

امیر الهی هدف از اجرای این طرح را پیوند فضای زیارتی و سیاحتی با یکدیگر، جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال برای بومیان منطقه، حفاظت و صیانت از بقعه و زیارتگاه، احداث سایت توسعه گردشگری و حفاظت از آن و ایجاد فضایی مذهبی زیارتی برای زائران و گردشگران ورودی به منطقه ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با جذب سرمایه گذار، اقداماتی شامل ایجاد مراکز اقامتی باز، کمپینگ، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، مرکز موقت امداد و نجات، سرویس های بهداشتی، پیاده راه، ایجاد مراکز آب درمانی، محل ذبح حیوانات برای نذورات زائران و پارکینگ جهت رفاه حال گردشگران ایجاد می شود.

الهی در پایان گفت: این منطقه به دو قطب تفریحی ـ زیارتی تقسیم خواهد شد که در قطب تفریحی پروژه‌های توسعه گردشگری توسط سرمایه گذار اجرا خواهد شد و در قطب زیارتی که زیر نظر اداره اوقاف اداره می‌گردد طرح توسعه زیارتگاه و امامزاده انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد ایجاد این دو قطب به توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال و جذب گردشگر در منطقه کمک زیادی خواهد کرد. چشمه باباگرگر در روستایی به همین نام در 18 کیلومتری شمال شرقی شهرستان قروه واقع شده است. باباگرگر چشمه ای جوشان همیشه می‌خروشد که به آن "دنگز" می‌گویند. آب این چشمه در استخری عمیق و مدور به محیط 200 متر جمع می‌شود. این چشمه پر آب دارای آبی است که رنگ آن مایل به سرخ است و در بعضی مواقع به رنگ زرد مایل به لیمویی در می‌آید. آب این چشمه به علت وجود املاح معدنی به ویژه گوگرد، رنگین است. ظاهراً این آب برای امراض سودایی و پوستی مناسب است و در درمان سوء هاضمه و دیگر بیماری‌های دستگاه گوارش و نیز راشیتیسم و درمان تورم مؤثر می‌افتد. این چشمه و امامزاده باباگرگر در کنار آن، از مکان‌های طبیعی و تاریخی استان کردستان محسوب می‌شوند.

نظر شما