مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خبر داد

اعزام هیات گسترش مبادلات ورزشی کردستان به اقلیم کردستان عراق

۱۳۹۱/۰۷/۰۸ - ۱۲:۳۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۲۷۱
اعزام هیات گسترش مبادلات ورزشی کردستان به اقلیم کردستان عراق
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: یک هیات از استان جهت گسترش مبادلات ورزشی و تحقق مراودات ورزشی و فرهنگی در آینده نزدیک به اقلیم کردستان عراق اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، مهران تیشه‌گران در مجمع انتخابات رییس هیات ورزش‌های همگانی کردستان که در سالن کنفرانس بانک کشاورزی استان در سنندج برگزار شد، افزود: با توجه به درخواست‌های مسوولان ورزشی اقلیم کردستان عراق و به منظور گسترش مبادلات فرهنگی و ورزشی با این اقلیم دوست و همسایه طی 10- 15 روز آینده هیاتی از استان کردستان برای امضای چندین تفاهم‌نامه‌ در تمامی رشته‌های ورزشی عازم استان‌های اربیل و سلیمانیه می‌شوند.

تیشه گران گفت: این هیات در راستای امضای پروتکلی با بخش ورزش و جوانان اقلیم کردستان عراق گفت‌وگو خواهد کرد و این اقدام با هدف تعامل دو سویه بین ورزشکاران دو طرف و بهره گیری از توانایی‌های ورزشی یکدیگر انجام می‌شود که امید است در آینده نزدیک شاهد برگزاری مسابقات ورزشی بین ورزشکاران استان با ورزشکاران استان‌های سلیمانیه و اربیل باشیم و امیدواریم این مراودات در توسعه و ارتقاء ورزش در دو طرف موثر واقع شود.
 
وی با بیان اینکه ایران اسلامی یکی از کشورهای پیشرو در حوزه ورزش و تربیت بدنی بوده و همواره مسوولان آن بر گسترش این حوزه تأکید داشته و دارند، اظهار داشت: کمیته مراودات ورزشی بین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق تشکیل شده و امید است با توجه به فعالیت‌های گسترده هیات ورزش‌های همگانی در استان شاهد نقش مؤثر این هیات در کمیته مراودات باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از هیات ورزش‌های همگانی به عنوان یکی از هیات‌های پایه و تأثیرگذار نام برد که با گسترش فعالیت‌های این هیات می‌توان علاوه بر گسترش فرهنگ سلامت و تربیت بدنی بسیاری از شاخص‌های اجتماعی را نیز ارتقا داد، افزود: توسعه و ارتقای ورزش‌های همگانی از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است و معظم له ورزش‌های همگانی را در ایجاد شور و نشاط در جامعه بسیار تأثیر گذار توصیف کرده است.

تیشه گران بیان داشت: هیات همگانی یک تفاوت اساسی با سایر هیات‌ها دارد و می‍توان گفت: این رشته سر منشأ ورزش بوده و اولویت آن از ورزش‌های قهرمانی بیشتر است و پویایی، نشاط، شادی، و سلامت جامعه در گرو توسعه و اهتمام به ورزش‌های همگانی است.

وی افزود: فعالیت بیش از 20 انجمن ورزشی در این هیات و حضور اقشار و سنین مختلف در انجمن‌های مختلف ورزشی زیر نظر این هیات ظرفیت ویژه‌ای را به‌وجود آورده است که باید با تمام تلاش و توان برای تعالی و رشد حوزه ورزش همگانی مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز