در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

رشد شش درصدی آمار طلاق کردستان در نیمه نخست سال جاری

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۲:۵۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۹۷۲
رشد شش درصدی آمار طلاق کردستان در نیمه نخست سال جاری
مدیر کل ثبت اسناد و املاک کردستان گفت: تعداد طلاق‌های ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 6.91 درصد رشد یافته است.

امیر جوان کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در کردستان اظهارداشت: در شش ماه اول سال جاری یک‌هزار و 578 واقعه طلاق در دفاتر اسناد رسمی استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ثبت این واقعه در مدت مشابه سال گذشته هزار و 476 مورد بوده است گفت: این افزایش آمار بسیار نگران کننده است و نیاز به آسیب شناسی جدی از سوی مسوولان و متولیان امر دارد.

وی بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه را ناشی از پدیده طلاق و فروپاشی خانواده‌ها دانست و افزود: بیکاری، کم رنگ شدن ارزش‌های اسلامی در خانواده‌ها، توقعات بالا، از جمله عوامل تاثیر گذار بر سست شدن بنیان خانواده‌ها و افزایش آمار طلاق است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کردستان در ادامه به آمار ثبت ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه در کشور آمار ازدواج پایین آمده است و برعکس آن آمار طلاق رو به افزایش است که استان کردستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه در شش ماه اول سال گذشته 10 هزار و 333 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسید، افزود: این آمار در نیمه نخست سال جاری 9 هزار و 51 مورد بود که متاسفانه در مقایسه با سال گذشته 12 درصد کاهش نشان می‌دهد.

جوان کیا افزایش طلاق و کاهش ازدواج را یک فاجعه بزرگ در جامعه عنوان کرد و گفت: جلوگیری از این فاجعه نیازمند کار فرهنگی است و مسوولان و کارشناسان امر باید در این راستا چاره اندیشی کنند.

نظر شما