بامداد امروز،

˝محی الدین حق شناس˝ شاعر و ادیب سنندجی درگذشت

۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۲:۲۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۴۵۸۹
˝محی الدین حق شناس˝ شاعر و ادیب سنندجی درگذشت
شاعر و ادیب نامور سنندجی و خالق اثر ˝شاره که م سنه˝، ˝محی الدین حق شناس˝ بامداد امروز درگذشت.

به گزارش خبرنگار برنا از سنندج؛ "محی الدین حق شناس" خالق منظومه "شاره که م سنه" شاعر و ادیب نامور سنندجی بامداد امروز به دلیل بیماری و کهولت سن در منزل شخصی خود در سنندج درگذشت.

مرحوم حق شناس در طول زندگی خود اشعار فراوانی را با زبان کردی و فارسی در رابطه با ویژگی های مردم کردستان و مناطق گردشگری شهر سنندج به روایت در آورد که از مهمترین آنها می توان به شعر "شاره که م سنه" که در وصف شهر سنندج سروده شده بود، اشاره کرد.

مرحوم حق شناس علاوه بر مجموعه شعر "شاره که م سنه" که به زبان کردی به چاپ رسیده است، یک مجموعه شعر به زبان فارسی را نیز منتشر کرده و به یادگار مانده است و مجموعه خاطرات و بیوگرافی وی نیز در دست چاپ است.

مرحوم محی الدین حق شناس که یکی از برجسته ترین شعرای مردمی بود و از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار بود، چندین بار در استان کردستان به عنوان چهره برتر فرهنگی مورد تجلیل قرار گرفته بود.

گفتنی است پیکر این هنرمند و نویسنده بزرگ کردستانی عصر امروز با حضور مردم هنردوست شهر سنندج تشییع و به خاک سپرده می شود و مراسم ختم وی نیز به مدت سه روز در مسجد باقرخان وکیل شهر سنندج برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز