دبیر فدراسیون اسکواش:

همگانی کردن ورزش اسکواش الزامی است

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۲۰:۴۷:۰۲
کد خبر: ۱۸۵۹۱۳
فقیرگفت: حذف حاشیه‌های ورزش اسکواش می‌تواند در توسعه همه جانبه این رشته ورزشی نقش به‌سزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از سنندج، بابک فقیر ظهر چهارشنبه در مجمع انتخابات هئیت اسکواش استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر ورزش اسکواش در استان کردستان سه سال است که راه اندازی شده است و متاسفانه فعالیت چشم گیری را نداشته است.

وی افزود: اسکواش در کردستان ناشناخته مانده است و امکانات کافی نیز در این استان ندارد و برنامه ریزی در حوزه تقویت و معرفی این رشته ورزشی به علاقمندان باید اولویت کاری هئیت ورزشی در استان کردستان باشد.

دبیر فدراسیون اسکواش بیان کرد: با توجه به این مطلب که این رشته ورزشی در استان کردستان علاقمندان زیادی دارد باید انتظار پیشرفت هم داشت.
 
فقیر یادآور شد: انتخابات برگزار شده و انتخاب رئیس هیئت در کردستان روند روبه رشدی برای رشته اسکواش در این استان است و انتظار می رود با بهره گیری از ظرفیت های موجود و تجربیات پیشکسوتان زمینه برای توسعه همه جانبه این رشته ورزشی در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: داشتن 25 ورزشکار سازمان یافته در رشته اسکواش استان قابل قبول فدراسیون نیست و انتظار می رود برنامه ریزی ها در راستای جذب علاقمندان این رشته ورزشی باشد.
 
دبیر فدراسیون اسکواش گفت: افزایش تعداد مربی ها، داوران و ورزشکاران از ضرورت‌های معرفی این رشته ورزشی در استان کردستان است و با توجه به اینکه فدراسیون اسکواش با تمام ارگان ها و سازمان ها برنامه برای توسعه این رشته دارد جذب ارگان ها راحت تر است.

فقیر در ادامه گفت: لازم است این ورزش در مدارس همگانی شود و در معرفی آن باید اقداماتی مناسب در تمام حوزه ها صورت گیرد تا با توجه به شرایط موجود علاقمندان نسبت به این رشته در بین تمام آحاد جامعه افزایش یابد.

وی افزود: در استان کردستان جزء یک شیشه اسکواش چیزی وجود ندارد و لازم است با توجه به این حداقل امکانات استان حاشیه ها کنار برود و هدف اعضا یکی شود.
 
دبیر فدراسیون اسکواش در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از جمله برنامه های آتی رشته اسکواش کشور برگزاری دومین مسابقات قهرماتی جوانان آسیا در اول تا پنجم تیر ما در کیش با حضور 15 کشور دنیا در دو گروه بانوان و آقایان است.

فقیر یادآور شد: همچنین برگزاری انتخابات فدراسیون اسکواش در خرداد ماه و تیم ملی در دو گروه در خرداد ماه به میزبانی هنگ کنگ و مسابقات مالزی اعزام می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز