به همت دو جوان گچسارانی؛

دستگاه هوشمند کنترل تب در کهگیلویه و بویراحمد اختراع شد

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۶:۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۰۱۱۹۰
دستگاه هوشمند کنترل تب در کهگیلویه و بویراحمد اختراع شد
دستگاه هوشمند کنترل و پایین آورنده تب و تسکین دهنده درد عضلات از سوی دو جوان گچسارانی به نام‌های میلاد معصومی نسب و دانیال درخشان اختراع شد.

میلاد معصومی نسب و دانیال درخشان دو مخترع کهگیلویه و بویراحمدی در گفت و گو با خبرنگار برنا از یاسوج درخصوص اختراع خود اظهار کردند: این دستگاه اطلاعات بیمار را اندازه گیری و به صورت بی سیمی به دستگاه می فرستند و در آن یک مخزن آب سرد وجود دارد که از طریق دو لوله رفت و برگشت پایین اورنده تب بیمار را کنترل می کند.

این دو مخترع افزودند: در صورت حمایت متولیان امر و مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد این اختراع به نحو گسترده تر و بهتری تولید خواهد شد.

آنها ادامه دادند: در صورت تامین اعتبارات لازم، همکاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و تجهیز کارگاه قادر به ساخت تعداد زیادی از این دستگاه هستیم.

کارشناس و مسوول پژوهش و اختراع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:این اختراع 13 شهریور 92 به شماره 80429در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ثبت رسیده است.

اسفندیار افشون افزود: این دستگاه نمونه مشابه خارجی ندارد.

وی بیان کرد: مرحله اول این اختراع مورد تایید این دانشگاه قرار گرفته و پس از اجرای عملی و طراحی در یک جامعه بزرگتر از بیماران نتیجه این اختراع به‌صورت مقاله ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: میلاد معصومی نسب و دانیال درخشان این دو جوان گچسارانی در زمان تحصیلات دانشگاهی موفق به اختراع این دستگاه شدند.

نظر شما