در شهرستان املش

نخستین انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برگزار شد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۴:۴۳:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۶
نخستین انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برگزار شد
نخستین انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در شهرستان املش برگزار شد و اعضای هیأت مدیره و بازرسان این انجمن انتخاب شدند.

نخستین انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در املش برگزار شد و اعضای هیأت مدیره و بازرسان این انجمن انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان رییس اداره بازرگانی املش درباره نتیجه رای گیری گفت: آقایان مهیار ابوالحسن پوربا کسب۱۴۹ رای، الیاس ابوالحسن پور با ۱۲۳ رای، وحید نباتچی با ۱۱۲ رای،خانم الهام شامخی با ۱۰۵ رای و علی حدادی با۶۰ رای به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره وهمچنین آقای حسام انواری با ۵۸ رای وخانم مهتاب حمیدی با ۵۷ رای بعنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره این انجمن انتخاب شدند.
 
جلال حسین‌زاده افزود: همچنین آقای سید ضیاءنبی پوربا ۱۴۹ رای به عنوان بازرس اصلی و جواد علیپور با ۸۳ رای بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.
 
وی گفت:در این انتخابات تعداد۳۵۵ نفر از اعضای این انجمن شرکت داشتند که اعضای هیأت مدیره و بازرسان را برای مدت سه سال انتخاب کردند.

رییس اداره بازرگانی شهرستان املش همچنین اظهار داشت: در راستای تأسیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گیلان، نخستین انتخابات این انجمن در املش برگزار شد.
 
وی افزود: اعضای هیأت مدیره و بازرسان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان املش در این انتخابات مشخص شدند. 

حسین زاده با اشاره به فراخوان تأسیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در املش، خاطرنشان کرد: ۴۱۷ نفر به عضویت این انجمن در آمدند و از این تعداد ۲۵ نفر برای عضویت در هیأت مدیره و بازرس اعلام آمادگی کردند.
 
این مسئول به استناد ماده ۲۱ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب ۱۷ شهریور سال جاری در هیئت دولت، برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتخابات این انجمن در املش صورت گرفت.

رییس اداره بازرگانی املش بیان داشت: اعضای هیأت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان املش از پنج نفر اعضای اصلی، دو نفر علی‌البدل، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل تشکیل شده است.

وی ادامه داد: نمایندگانی از طرف دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر صحت برگزاری این انتخابات نظارت داشتنند.

حسین‌زاده با اشاره به وظایف هیأت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان املش، گفت: تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی، تهیه و پیشنهاد بودجه سالانه انجمن، برگزاری همایش‌ها و میزگردهای علمی درباره انجمن، انجام امور فرهنگی درباره حقوق مصرف کنندگان، رسیدگی به شکایت‌های مصرف کنندگان و ارجاع به مراجع قانونی در صورت عدم سازش طرفین از جمله وظایف این هیأت مدیره است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد بستر مناسب برای اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و مقررات مربوط به حقوق مصرف کنندگان، اشاعه فرهنگ حقوق مصرف کنندگان و پیگیری استیفای حقوق آنها از دیگر اهداف تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در املش به شمار می‌رود.

وی دریافت، ارجاع، پیگیری شکایت مصرف کنندگان به مراجع ذی‌ربط، مشاوره و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنها، جلوگیری از تبانی و ایجاد مراکز انحصاری که موجب افزایش قیمت یا تضییع حقوق مصرف کنندگان می‌شود را از وظایف و اختیارات این انجمن برشمرد.

حسین‌زاده با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان می‌تواند برای آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق آنها اطلاع‌رسانی کند، اذعان داشت: این انجمن می‌تواند با معرفی استانداردها و آگاه‌سازی مردم از حقوق آنها اطلاع‌رسانی‌های لازم را در موارد مختلف انجام دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز