استاندار گیلان:

نجات چای به اندیشه و برنامه ریزی جدید نیاز دارد

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۸:۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۳۰۰۵۸
نجات چای به اندیشه و برنامه ریزی جدید نیاز دارد
استاندار گیلان در نشست با معاون باغبانی وزارت جهاد كشاورزی گفت: نجات چای از مشكلات فراوان به اندیشه و برنامه ریزی جدید نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در گیلان، دكتر نجفی در این نشست با اشاره به معرفی محمد ولی روزبهان به عنوان رییس جدید سازمان چای با قدردانی از تلاش های رییس سابق این سازمان گفت: هدف از این تغییر وتحولات در سازمان چای شكل گرفتن تفكر واندیشه جدید در مسائل مرتبط با چای كشور برای نجات چایكاران و دست اندركاران این بخش از مسایل و مشكلات فراوان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سوابق اجرایی و علمی و پژوهشی رییس جدید سازمان چای گفت: انتظار ما از وی این است كه چای را از مسایل روزمره نجات دهد و كار اساسی و پایدار شكل بگیرد.

استاندار گیلان خاطرنشان كرد: در مسائل بهزراعی واصلاح باغات چای، پژوهش این بخش و آبیاری تحت فشار باید كارهای جدی صورت بگیرد.

دكتر نجفی افزود: در صورت داوطلب بودن كشاورزان چایكار و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با وزارت جهاد كشاورزی تا 85 درصد هزینه به صورت بلاعوض تامین می شود.

وی با اشاره به خشكسالی باغات و خسارات چایكاران گفت: اگر اقدام بی نظیر دولت در افزایش 54درصدی قیمت برگ سبز چای و اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار با همكاری مجلس وجود نداشت چایكاران به مراتب بیشتر از وضعیت كنونی آسیب می دیدند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص 350 هكتار زمین برای تشكیل نخستین مركز ملی آموزش زیتون در رودبار خبر داد و گفت: برای ایجاد این مركز اعتبارات لازم از سوی استانداری كمك می شود و از وزارت جهاد كشاورزی نیز می خواهیم همكاری لازم را داشته باشند.

دكتر نجفی همچنین با بیان اینكه احیای معاونت باغبانی در وزارت جهاد كشاورزی اقدامی ارزشمند بوده است گفت: از این وزارتخانه می خواهیم در ابریشم، كیوی و پرورش مركبات، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی، فندوق و بادام زمینی برنامه های جدی برای كمك به این بخشها داشته باشد.

وی با بیان اینكه تقویت معیشت روستاها از طریق توسعه بخش كشاورزی به خوبی انجام می شود گفت: ما از طرح تقویت خانه باغها در استان برای خودكفایی و افزایش درآمد كشاورزان حمایت می كنیم.
 
معاون باغبانی وزارت جهاد كشاورزی نیز در این نشست با اشاره به حمایت وزارت جهاد كشاورزی برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در باغات چای گفت: اصلاح وبهسازی باغات را باید هرچه سریعتر شروع كنیم.

محمدعلی طهماسبی از شناسایی رقم های مركباتی كه كمتر در برابر سرما آسیب می بینند خبر داد و گفت: ترویج كشت این گونه ها در شمال كشور از برنامه های وزارت جهاد كشاورزی است.

وی به اهمیت توسعه گلخانه های كشور نیز اشاره كرد و گفت: برای ساخت گلخانه های مدرن تسهیلات 9درصدی پرداخت می شود.

گفتنی است، در این نشست با قدردانی از زحمات علی محرر، محمد ولی روزبهان به عنوان رییس جدید سازمان چای معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز