مردم نقش اساسی در ساماندهی متکدیان دارند

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۶:۲۹:۰۴
کد خبر: ۲۳۳۳۵۹
مردم نقش اساسی در ساماندهی متکدیان دارند
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برای ساماندهی متکدیان مهمترین نقش را مردم دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، یونس رنجکش در کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان افزود: تکدی گری نه تنها یک جرم در جامعه محسوب می شود بلکه این پدیده چهره ای زشت از اجتماع ارائه می دهد که باید با فرهنگ سازی آنرا برطرف کرد.

وی ادامه داد: افراد متکدی با سوء استفاده از عواطف مردم نگاه انسان دوستانه آنان را به سمت خود جلب می کنند که تنها راه برخورد با این ناهنجاری اجتماعی تغییر نگرش مردم است.

وی اظهار داشت: باید با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی مردم را با اهداف و اثرات نامطلوب حضور متکدیان آشنا و آنگاه از مردم خواست تا به اینگونه افراد کمک نکنند.
 
وی یادآور شد: متأسفانه استان گیلان به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری و همچنین روح لطیف انسان دوستانه مردم آن یکی از مراکز مهم مورد توجه متکدیان حرفه ای است که حتی از سایر استان ها هم برای تکدی گری در قالب باندهای مختلف وارد این استان می شوند.
 
دبیر کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان افزود: با شناسایی و آزمایشاتی که از نظر بهداشتی و سلامت از متکدیان استان شده است بسیاری از آنان مبتلا به انواع بیماری ها هستند که در مواجهه با مردم امکان انتقال آنها به جامعه وجود دارد.

وی اضافه کرد: مردم باید تلاش کنند تا نه تنها به این افراد کمک نکنند بلکه از مواجهه با آنها نیز پرهیز کنند.
 
وی گفت: یکی از اثرات نامطلوب حضور متکدیان در سطح شهرها و روستاهای استان علاوه بر زشت جلوه دادن چهره اجتماع،تهدید سلامت عمومی است که مسئولان به شدت پیگیر این موضوع وانجام اقدامات لازم در این خصوص هستند اما هرگونه اقدام پیشگیرانه برای حفظ سلامت عمومی جامعه نیازمند همراهی مردم است و در این میان آنان باید همراهی داشته باشند.

رنجکش افزود: مردم مطمئن باشند که افراد نیازمند واقعی هرگز دستان خود را پیش روی دیگران به صورت آشکار دراز نمی کنند و یا با سوء استفاده از نقص عضو خود موجب تحریک احساسات مردم نمی شوند.

وی گفت: مردم اگر به این افراد اعتنایی نکنند آنگاه بازار کار آنان دچار تهدید شده و در نهایت بساط خود را از این استان جمع می کنند.

وی ادامه داد: بهترین منبع جمع آوری کمک های مردم،موسسات خیریه هستند که با توجه به شناسنامه دار بودن و همچنین مشخص بودن نوع فعالیت آنها،مردم می توانند به این موسسات برای انجام کارهای خیر کمک کنند تا کمک ها به نیازمندان واقعی برسد.
 
وی همچنین خواستار هماهنگی کلیه دستگاههای عضو در ساماندهی متکدیان و برگزاری نشست های ویژه فرمانداریها در این زمینه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز