پنجاه و سومین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی در بروجرد برگزار شد

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۲۰:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۵۰۹
پنجاه و سومین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی در بروجرد برگزار شد
پنجاه و سومین سالگرد رحلت آیت الله العظمی بروجردی یکشنبه شب در مسجد ناسکدین بروجرد زادگاه این مرجع عالیقدر جهان تشییع برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، استادحوزه علمیه قم در این آیین گفت: یکی از ابعاد بلند و ممتاز این زعیم نمونه حوزه‌ها و شاگرد مکتب امام صادق (ع)، فقاهت، تدریس و تربیت شاگردان است.
 
ححت الاسلام  گنجی ادامه داد: انسان وقتی به زاویه فقهی این مرجع بزرگ عالم تشییع مراجعه می‌کند به نکات بسیار بزرگ می‌رسد.

وی فقاهت، تدریس و تربیت شاگردان اصلح را یکی از ابعاد بلند و ممتاز حضرت آیت الله بروجردی عنوان کرد و افزود: دفاع از مکتب از دیگر ابعاد بلند و ممتاز حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) است و هر کجا انحرافی می‌دید مقابل آن می‌ایستاد.

حجت الاسلام گنجی با بیان این‌که مردم بروجرد باید به این مرجع بزرگ که در این شهرستان متولد شده افتخار کنند، افزود: این مرد بزرگ سیطره کامل،کافی و وافی به فقه شیعه داشت و مسلط بر فقه حنفی‌ها، مالکی‌ها، حنبلی‌ها و شافعی‌ها نیز بود.
 
وی ادامه داد: ده‌ها کتاب فقهی و رجالی از این مرد بزرگ آماده شده و باید زیر چاپ برود که شهرستان کمر همت را بسته هر مقدار که نیاز بوده این کتاب‌ها چاپ کرده تا در حوزه‌ها از آن‌ها استفاده شود.

حجت الاسلام گنجی خاطرنشان کرد: این مرجع بزرگ از خود رهیده و به خدا رسیده و خود محور نبود و خدا محور بود و قدرت علمی و تربیتی داشتند.

به گزارش برنا در این مراسم معنوی علماء، اندیشمندان و جمع کثیری از بازاریان و مردم مومن و ولایی شهرستان بروجرد حضور داشته و برنامه‌های مختلفی برگزار شد. آیت الله العظمی بروجردی آخرین روزهای ماه صفر سال 1292هـ . ق، در خانه­ای از خاندان طباطبایی، در شهر تاریخی بروجرد چشم به جهان گشود و در سیزدهم شوال 1380 هـ.ق برابر با دهم فروردین 1340 هـ.ش، برای همیشه چشم از جهان فرو بست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز