با حضور فرماندهان ارتش و نیروهای مسلح كشور؛

تندیس ‌بالگرد شهید خلبان چاغروند در خرم‌آ‌باد رونمایی شد

۱۳۹۱/۰۷/۱۹ - ۱۶:۵۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۱۳۱
تندیس ‌بالگرد شهید خلبان چاغروند در خرم‌آ‌باد رونمایی شد
همزمان با سی و دومین سالگرد شهادت شهید سرلشكر خلبان غلامرضا چاغروند از تندیس و ماكت بالگرد این شهید در میدان شهید چاغروند خرم‌آباد پرده‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، همزمان با سی و دومین سالگرد شهادت شهید سرلشكر خلبان غلامرضا چاغروند از تندیس و ماكت بالگرد این شهید با حضور فرماندهان ارتش و نیروهای مسلح كشور در 19 مهرماه در میدان شهید چاغروند خرم‌آباد پرده‌برداری شد.

در مراسمی كه به همین مناسبت در سالن شهید توكل مصطفی‌زاده خرم‌آباد برگزار شد، امیر‌مهدی مددی، فرمانده لشگر 84 پیاده استان لرستان پیرامون رشادت‌های شهید چاغروند در دوران دفاع مقدس مطالبی را بیان كرد و گفت: شهید غلامرضا چاغروند از نیروهای فعال در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود كه در این جنگ نقش اساسی داشت.

وی افزود: شهید چاغروند در مهرماه سال 1359 زمانی‌كه خاك ایران اسلامی مورد تعرض ارتش بعث عراق قرار گرفت به همراه چند خلبان دیگر از كرمانشاه به سمت دهلران پرواز می‌كرد، مورد هجوم و حمله دشمن قرار گرفت و به اسارت دشمن در آمد و این خلبان ولایتمدار هوانیروز در دوران اسارت به‌خاطر این‌كه حاضر نشد به رهبر كبیر انقلاب توهین كند، ابتدا توسط دشمن بعثی شكنجه و سپس ناجوانمردانه به شهادت رسید.

در ادامه این مراسم، محمدجعفر همت‌پور، رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و هرمز نصیری، شهردار خرم‌آ‌باد نیز در مورد اهداف ساخت این تندیس مطالبی را بیان كردند.

نظر شما