استاندار لرستان در بازدید از شرکت چرم و پوست استان:

احیای کارخانه چرم و پوست اولویت مهم ما است

۱۳۹۱/۰۹/۰۳ - ۱۶:۳۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۳۳۶
احیای کارخانه چرم و پوست اولویت مهم ما است
لرستان یکی از استان‌های دامخیز کشور است و به لحاظ ظرفیت تولید بالای دام و مجاورت با دیگر استان‌های دامخیز کشور اقتصادی بودن چنین واحدهای تولیدی روشن و آشکار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان و به نقل از روا‌بط‌ عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان در این بازدید که مدیر کل صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، رییس اطاق بازرگانی و تعدادی از مسوولین مرتبط همچنین مالک و سرمایه گذار جدید شرکت چرم و پوست لرستان حضور داشتند، استاندار لرستان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این واحد صنعتی – تولیدی از نزدیک در جریان روند امور این شرکت قرار گرفت.

در این بازدید که استاندار و همراهان وی به مناسبت هفته بسیج با لباس بسیجی در محل حضور یافته بودند با اشاره به اینکه هدف ما از بازدید واحدهای صنعتی کمک و حمایت از آن‌هاست، گفت: در سال جاری با توجه به نامگذاری سال توسط ولی امر مسلمین جهان و مقام معظم رهبری تلاش خود را برای حمایت از صنایع، تولید و سرمایه گذاری مضاعف کرده‍ایم و امیدواریم شرکت چرم و پوست لرستان نیز با مدیریت جدید بتواند پس از راه اندازی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه نقش خود را ایفا کند. 

استاندار گفت: به دلیل اینکه استان لرستان یکی از استان‌های دامخیز کشور است و به لحاظ ظرفیت تولید بالای دام در این استان و مجاورت با دیگر استان‌های دامخیز کشور اقتصادی بودن چنین واحدهای تولیدی روشن و آشکار است.
 
گفتنی است؛ شرکت چرم و پوست لرستان در زمینی به مساحت 182هزار و 142 متر مربع و با زیر بنای 11هزار و 231 متر مربع با ظرفیت تولید سالانه 8/1 میلیون جلد ساخت و تهیه انواع مختلف چرم گوسفندی و بزی متعلق به بنیاد مستضعفان از سال 1357 (سال بهره برداری) تا 1373 به تولید ادامه داده اما در سال 1374 به دلایلی از جمله بحث بازسازی تجهیزات و ماشین آلات شرکت و واگذاری به شرکت‌های تابعه بنیاد تعطیل می‌گردد.

اما در سال 1376 (به مدت 9 ماه فعالیت) مجدد خود را شروع ولی از ابتدای سال 77 تا کنون شرکت به دلایل متعدد تعطیل و از آن پس تعداد 150 تا 200 نفر نیروی شاغل در آن بازخرید می‌گردند.

تکنولوژی تولید کارخانه متشکل از دو روش تولید خطی و گروهی است که بر مبنای عملکرد ماشین آلات در ایستگاه‌های مختلف تغییر می‌کند.
 
ماشین آلات موجود ساخت کشورهای ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هستند که در دو بخش عمده سالامبور و سپس سالامبور به چرم و در نهایت رنگ آمیزی چرم در این شرکت فراهم است.

در این ارتباط طی این تعطیلی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت متقاضیان زیادی از بخش خصوصی برای خرید شرکت معرفی و مقدمات بازدید آن‌ها از شرکت نیز انجام گرفت و اخیراً این صنعت به گروه صنعتی داکوک با مدیریت آقای سام نژاد واگذار گردیده است و این گروه صنعتی قصد راه اندازی مجدد شرکت و تولید و ایجاد اشتغال را در این واحد صنعتی دارند.

نظر شما