نایب‌رییس هیأت پزشکی ورزشی لرستان:

روانشناسی ورزشی مهم‌ترین بعد آموزشی هیأت پزشکی ورزشی لرستان است

۱۳۹۱/۱۰/۱۱ - ۱۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۲۳۹
روانشناسی ورزشی مهم‌ترین بعد آموزشی هیأت پزشکی ورزشی لرستان است
بیرانوند روانشناسی ورزشی را مهم‌ترین بعد آموزشی هیأت پزشکی ورزشی لرستان برشمرد و گفت: متأسفانه با برگزاری مسابقات بین‌المللی و جهانی ورزش پاک به سمت تجاری شدن رفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، فرزانه بیرانوند نایب‌ رییس هیأت پزشکی ورزشی لرستان با بیان این‌که این هیأت در سال 74 با اسم «انجمن‌های پزشکی ورزشی آقایان و بانوان» تشکیل شد، ادامه داد: در آن موقع فعالیت‌های اولیه‌ هیأت به شکل منسجم، علمی و کاربردی صورت نمی‌گرفت؛ به طوری که نقش اولیه‌ انجمن‌ها فقط صدور بیمه‌ ورزشی ورزشکاران، ارایه‌ خدمات پزشکی اولیه و پوشش برخی از مسابقات و رقابت‌ها بود.

فرزانه بیرانوند از نام برد و اظهار داشت: پس سال‌ها توانستیم ساختمانی از اداره‌ کل ورزش و جوانان لرستان دریافت کنیم که با تلاش‌های اعضای هیأت پزشکی ورزشی این ساختمان ترمیم و بازسازی شد.

بیرانوند از کمیته‌های خدمات درمانی، آموزش‌و‌پژوهش، تغذیه‌ ورزشی، دوپینگ، امور بانوان، روانشناسی، روابط‌عمومی، توان‌بخشی و پوشش مسابقات به عنوان کمیته‌های تشکیل‌دهنده‌ هیأت پزشکی ورزشی لرستان نام برد و افزود: تمامی اعضای هیأت در کنار هم و همگام با هم در قالب کمیته‌های مختلف ارائه‌ی خدمت می‌کنند.

نایب‌رییس هیأت پزشکی ورزشی لرستان به فعالیت‌های کمیته‌ آموزش این هیأت اشاره کرد و گفت: کمیته‌ آموزش با همکاری سایر کمیته‌ها کلاس‌های مختلف آموزشی، همایش‌های ورزشی، تغذیه‌ی ورزشی، کمک‌های اولیه، آموزش مکمل‌ها و روانشناسی ورزشی برگزار کرده است.

بیرانوند از آموزش و ارایه‌ اطلاعات ‌و ‌آگاهی به ورزشکاران قبل از صدور کارت بیمه‌ ورزشی و پوشش پزشکی به عنوان اولویت‌های کاری هیأت پزشکی ورزشی لرستان یاد کرد و بیان داشت: قبل از این که بخواهیم قهرمان ملی داشته باشیم باید یک ورزشکار سالم و آگاه پرورش دهیم.

وی در ادامه روانشناسی ورزشی را مهم‌ترین بعد آموزشی هیأت پزشکی ورزشی لرستان برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه با برگزاری مسابقات بین‌المللی و جهانی ورزش پاک به سمت تجاری شدن رفته که همین امر سبب شده برخی از ورزشکاران به دوپینگ و مکمل‌های غیر مجاز روی بیاورند.

نایب‌رییس هیأت پزشکی ورزشی لرستان اضافه کرد: در این راستا روانشناسی ورزشی به منظور آموزش سطح آگاهی ورزشکاران در دستور کار قرار گرفت؛ به طوری که در ابتدای شروع ورزش حضور روانشناس ورزش در کنار مربی لازم و ضروری است.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود به مرکز پیکرسنجی اشاره و تصریح کرد: در کنار پیکرسنجی یک روانشناس ورزشی حضور دارد که فرد مراجعه‌کننده را به ورزش متناسب با روحیه و توانمندی‌اش سوق می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز