مدیر کل ورزش و جوانان لرستان:

از حالا برای مدال آوربی ورزشکاران لرستانی در المپیک برزیل برنامه ریزی می‌کنیم

۱۳۹۱/۱۰/۱۱ - ۱۰:۵۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۲۴۳
از حالا برای مدال آوربی ورزشکاران لرستانی در المپیک برزیل برنامه ریزی می‌کنیم
نخستین جلسه هم اندیشی ستاد برنامه ریزی برای حضور موفق ورزشکاران لرستانی در المپیک2016 برزیل با حضور رواسای هیات‌های ورزشی و کارشناسان ورزش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، نیکو خصال مدیر کل ورزش وجوانان لرستان اظهار داشت: با توجه به موفقیت‌های کسب شده توسط ورزشکاران پارالمپیکی لرستان در مسابقات 2012 لندن و نیز لزوم حضور پرثمر ورزشکاران لرستان در المپیک 2016 برزیل، ستاد برنامه‌ریزی این ستاد حضور رؤسای هیأت‌های ورزشی مطرح، ورزشکاران نخبه، افراد صاحب‌نظر، پیشکسوتان ورزش، ورزشی‌نویسان و اساتید دانشگاه تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: اعضای این ستاد در گروه‌های تخصصی شامل برنامه‌ریزی، بدنسازی، تغذیه، روان‌شناسی و مباحث روز ورزش قهرمانی تقسیم‌بندی شده و اعضای آن‌ها به مرور برنامه‌های خود را منطبق با شرایط محیطی استان طراحی و سپس به مرحله‌ اجرا خواهند گذاشت.

نیکوخصال ضمن تأکید بر حفظ و نگهداری سرمایه‌های فعلی ورزش استان افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق و علمی، جهت شناسایی قهرمانان و رشته‌های ورزشی مستعد در استان، هرچه سریع‌تر اقدام مقتضی برای فراهم شدن زمینه رشد آن‌ها انجام شود تا در بازی‌های المپیک 2016 نتیجه‌ مثبت آن را شاهد باشیم. در دو سال پیش رو مسابقات آسیایی و چهار سال آینده رقابت‌های المپیک برزیل را در پیش داریم که برای موفقیت در این بازیها، ورزش کشور از هم اکنون برنامه‌های خود را آغاز کرده است.
 
سپس وی شانس لرستان در کسب مدال در چند رشته ورزشی همچون بوکس، کشتی، قایقرانی، ورزش‌های جانبازان و معلولان، دومیدانی،ت کواندوو...شانس مدال داریم و ما باید از هم اکنون با برنامه ریزی مدون ورزشکاران لرستانی را برای این مسابقات آمده کنیم.

وی در این جلسه مهرداد کریم پور رییس هیات اسکیت را به‌عنوان دبیر ستاد برنامه‌ریزی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 برزیل در لرستان منصوب کرد.

سپس عبدالله عزیز پور در این جلسه اظهار داشت: لرستان از دیرباز یکی از قطب‌های ورزشکارخیز کشوراست که تا به حال قهرمانان بسیاری را نیز در سطح جهان و کشور معرفی کرده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه قابلیت‌های ورزش لرستان در ورزش قهرمانی قابل کتمان نیست، خاطرنشان کرد: لرستان به دلیل شرایط آب و هوایی و استقامت جوانان و نوجوانان حرف‌های زیادی برای گفتن در ورزش قهرمانی دارد که این توانمندی ها باید با تلاش مربیان پرورش یافته و ظهور و بروز پیدا کند.

وی به کسب افتخارات ورزشکاران لرستان در بازی های پاراالمپیک اشاره کرد و یادآور شد: مسوولیتی که امروز بر عهده ما گذاشته شده است تا در ارتقای ورزش قهرمانی تلاش کنیم سنگین است و ما از هم اکنون برای حضور موفقیت آمیز ورزشکاران استان در عرصه بازی‌های آسیایی و المپیک برزیل برنامه ریزی هایمان را به صورت مدون انجام دادیم.

عزپور گفت: ورزش کشورمان نیز برای المپیک برنامه‌های استراتژیکی دارد و باید موازی با استان لرستان برای کسب سهمیه و مدال‌های المپیک برنامه ریزی کند.

این مسوول به کمبود نیروی متخصص در ورزش استان اشاره کرد و بیان داشت: تنها ۱۰ درصد نیروی سازمانت ورزش و جوانان نیروهای متخصص هستند و ما در این ارتباط با کمبود مواجه هستیم.

وی از اخذ مجوزهای لازم برای جذب نیروی انسانی متخصص خبر داد و افزود: در قسمت اعتبارات ما با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که انتظار داریم در ماه‌های آینده با تزریق اعتبارات از محل بودجه ملی بتوانیم بخشی از این کسری و نواقص را برطرف کنیم.

در ادامه اکبر سهیلی، تیمور احمدی، بهمن پاکزاد مسوولان هیات‌های بوکس، همگانی و تکواندو نظرات و پیشنهادات خود را ارایه کردند.

در پایان نیز علی دولتشاهی به‌عنوان رییس کمیته اقتصادی ستاد برنامه ریزی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 برزیل در استان لرستان خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز