مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان:

۲ هزار مورد تسهیلات مسکن به مددجویان لرستان پرداخت شد

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۹:۲۹:۴۵
کد خبر: ۱۷۱۵۶۷
۲ هزار مورد تسهیلات مسکن به مددجویان لرستان پرداخت شد
از آغاز سال جاری تا کنون دو هزار و 82 مورد تسهیلات مسکن را به متقاضیان پرداخت شده است که صرف بهسازی، احداث و مرمت ساختمان های شهری و روستایی و مسکن مهر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان، ولی الله منتظری در نشست خبری با خبرنگاران در خرم آباد،  از آغاز سال جاری تا کنون دو هزار و 82 مورد تسهیلات مسکن را به متقاضیان پرداخت شده است که صرف بهسازی، احداث و مرمت ساختمان های شهری و روستایی و مسکن مهر شده است.

منتظری ادامه داد:در مجموع 34 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده که 6 میلیارد تومان از آن به متقاضیان مسکن مهر اعطا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مردم استان لرستان با سخاوتمندی خود امسال مبلغ 30 میلیارد تومان در قالب کمکها و صدقات به محرومان و مستضعفان کمک کرده اند که هشت میلیارد و 400 میلیون تومان از آن مربوط به زکات بوده است.

منتظری گفت: در طول 35 سال که نهاد کمیته امداد امام خمینی در حال خدمت گزاری به مردم است یک هزار میلیون تومان به محرومان و مستضعفان کمک کرده است که نشان می دهد این شجره طیبه به درخت تنومندی مبدل شده که خدمات گسترده ای را به مردم و به خصوص محرومان جامعه ارائه می دهد.

منتظری با اشاره به پژوهش های متعددی که در کمیته امداد امداد صورت گرفته است، کمیته امداد امام را یکی از برترین دستگاه های کشور در زمینه علم محوری بر شمرد و افزود: با تاسیس مدیریت کمیته امداد رومشکان تعداد شاخه های مدیریتی استان به 11 شاخه رسید و در حال حاضر به دنبال تبدیل وضعیت ده شاخه دیگر کمیته امداد به عنوان اداره هستیم.

28 مرکز نیکوکاری در لرستان افتتاح می شود
وی همچنین گفت: کار جدیدی که در کمیته امداد حضرت امام(ره) صورت گرفته تاسیس شبکه های نیکوکاری است که به عنوان پیشخوان کمیته امداد به منظور توسعه مشارکت های مردمی دایر شده اند و در این راستا 14 مرکز در ماه مبارک رمضان افتتاح شد و قرار بر این است که 28 مرکز دیگر نیز در هفته احسان و نیکوکاری افتتاح شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان لرستان با بیان اینکه طبق برنامه باید در هر شهر به ازای هر 10 هزار نفر یک مرکز نیکوکاری تاسیس شود، گفت: برای اجرای این برنامه با محوریت مساجد بحث شناسایی و معرفی افراد نیازمند را آغاز کرده ایم و امیدواریم که به نتایج مورد نظر برسیم.

وی همچنین تصریح کرد: در سال جاری 50 سرفصل در دستور کار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته که سرفصل اشتغال همچنان رویکرد اصلی و مهم ماست.

4900 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد
منتظری همچنین در گزارشی ضمن ارائه عملکرد کمیته امداد استان در یکسال گذشته گفت: در سال جاری 12 هزار و 106 نفر را در کلاس های آموزشی به منظور حرفه آموزی تحت آموزش قرار داریم که در مجموع یک میلیارد تومان برای آموزش این افراد هزینه شده است.

وی افزود: در سال جاری موفق به ایجاد چهار هزار و 936 فرصت شغلی با اعطای تسهیلات بانکی و از محل منابع داخلی کمیته امداد برای مددجویان ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان لرستان با بیان اینکه 26 میلیارد تومان برای اشتغالزایی مددجویان صرف شده است، عنوان کرد: 37 نفر در سطح استان کار نظارت بر طرح ها و مشاغل ایجاد شده را برعهده دارد که طبق آمار 78 درصد فرصت های شغلی ایجاد شده توسط کمیته امداد در حال فعالیت هستند.

منتظری در ادامه گفت: با ایجاد این فرصت های شغلی 10 هزار خانوار از بیمه تامین اجتماعی بهره مند شدند که پنج هزار نفر از آنها به واسطه بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

7700 یتیم تحت پوشش حامیان لرستانی قرار گرفته اند
وی در مورد امور تربیتی و فرهنگی صورت گرفته در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز گفت: در قالب طرح نظام جامع تربیتی 400 کارگاه آموزشی در استان برگزار شده است و 10 هزار نفر نیز در طرح غنی سازی اوقات فراغت در کلاس های آموزشی مختلف شرکت کرده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در تشریح خدمات ارائه شده به دانشجویان تحت پوشش گفت: 9 هزار نفر دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان هستند که از این تعداد هفت هزار و 33 نفر دانشجوی بومی استان و هزار و 700 نفر میهمان و از سایر مناطق کشور هستند.

منتظری با بیان اینکه کمیته امداد جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر را در استان تحت پوشش خود دارد، گفت: 52 هزار نفر از این افراد به عنوان سرپرستان خانوار هستند که از خدمات کمیته امداد استان استفاده می کنند.

وی در ادامه گفت: در سال جاری در قالب طرح اکرام ایتام هفت هزار و 772 یتیم تحت پوشش حامیان لرستانی قرار گرفته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز