رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

اقتصاد لرستان بر پایه کشاورزی است/ سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مطلوب نیست

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۲:۵۸
کد خبر: ۱۸۵۴۱۵
اقتصاد لرستان بر پایه کشاورزی است/ سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مطلوب نیست
اقتصاد لرستان بر پایه کشاورزی است ولی سرمایه گذاری در این بخش خلا جدی داشته و برای رفع این معضل باید سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت‌های کشاورزی استان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار برنا از لرستان، مهرداد غضنفری در همایش ملی ماهیان سردابی (قزل آلا) در خرم آباد افزود: مبنای کار و فعالیت می بایست بر محور اقتصاد مقاومتی باشد، ازاین رو اعطای تسهیلات به کشاورزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت های بالای این استان در حوزه کشاورزی و دامپروری، 25 درصد تسهیلات بانک ها با هدایت این سازمان در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری می شود.

وی با بیان اینکه با تخقق اقتصاد مقاومتی نیازی به بیگانگان نداریم اظهار کرد: اقتصاد لرستان بر پایه کشاورزی است ولی سرمایه گذاری در این بخش خلا جدی داشته و برای رفع این معضل باید سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت های کشاورزی استان نهادینه شود.

رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز گفت: در چند سال گذشته ناامنی های بسیاری در اطراف کشور ما وجود داشته که تامین امنیت غذایی عامل مهمی در راستای کاهش و حذف این ناامنی ها به شمار می رود.

محمدرضا جهانسوز با بیان اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک دنیا قرار دارد افزود: با توجه به میزان بارندگی به ویژه در سال های اخیر، استفاده درست و مطلوب از منابع آبی ضروری است.

وی با اشاره به تاثیر 15 تا 20 درصدی شرایط اقلیمی بر تولید محصول تصریح کرد: میزان تولیدات کشاورزی در سال1357 مقدار 25 میلیون تن و در حال حاضر به بیش از یک صد میلیون تن افزایش یافته است.

در این همایش که با حضور محققان، اساتید دانشگاه، کارشناسان و تولیدکنندگان و نمایندگان استانهای گلستان، مازندران، بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و لرستان برگزار شد هشت تولید کننده برتر ماهی تقدیر شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز