معاون امور عمرانی استانداری لرستان:

هزار ۵۰۰ واحد مسکن مهر خرم آباد در هفته دولت به بهره برداری می رسند

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۷:۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۰۶۳۹۷
هزار ۵۰۰ واحد مسکن مهر خرم آباد در هفته دولت به بهره برداری می رسند
معاون امور عمرانی استانداری لرستان بر ضرورت تلاش تمامی دستگاه‌های مرتبط با بحث مسکن مهر برای به نتیجه رساندن تمامی واحدهای مسکن مهر تا پایان سال جاری تاکید کرد.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان بر ضرورت تلاش تمامی دستگاه‌های مرتبط با بحث مسکن مهر برای به نتیجه رساندن تمامی واحدهای مسکن مهر تا پایان سال جاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، مجید کیان‌پور در جلسه شورای مسکن لرستان اظهار داشت: جلسه شورای مسکن لرستان هر هفته برگزار خواهد شد تا 20 درصد از واحدهای مسکن مهر استان که تا کنون تعیین تکلیف نشده‌اند به سرانجام برسند.

کیان‌پور از فرماندار خرم‌آباد به خاطر پی‌گیری‌هایی که طی دو هفته گذشته برای نصب انشعابات واحدهای آماده شده انجام داده بود تشکر و ابراز امیدواری کرد که حداکثر تا پایان هفته دولت هزار و 500 واحد مسکن مهر خرم‌آباد به بهره برداری برسد.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان به مشکلات موجود در بحث تعاونی های مسکن مهر استان اشاره کرد و بیان داشت: یک سری مشکلات اجرایی در بحث تعاونی‌های مسکن مهر استان وجود دارد که لازم است مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با توجه به استقلالی که تعاونی‌ها دارند تیم ویژه ای را روی این کار قرار دهد و وقت مضاعفی را به این بحث اختصاص دهد و ما نیز آمادگی خود را برای کمک به این اداره کل اعلام می کنیم.

کیان‌پور عنوان کرد: در سه شهرستان خرم‌آباد، پلدختر و الیگودرز مشکلاتی در بحث مسکن مهر وجود دارد که انتظار داریم با پی‌گیری‌های اعضای شورای مسکن و رصد کار توسط اداره راه و شهرسازی استان مشکلات این سه شهرستان رفع شود.
 
وی با بیان این مطلب که اعتبارات ویژه‌ای از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی برای کمک به مسکن مهر استان لرستان اختصاص داده شده است تصریح کرد: طبق پی‌گیری‌های صورت گرفته از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی عنایت ویژه‌ای به استان لرستان صورت گرفت و اعتبار ویژه‌ای از محل یارانه برای این استان در نظر گرفته شد و شرط پرداخت این اعتبار بدین صورت است که اگر در این زمینه کارهای نیمه تمام انجام شد ما نیز یارانه مربوطه را پرداخت کنیم.
 
معاون امور عمرانی استانداری لرستان افزود: در صورت عدم ارائه کار اجازه پرداخت یارانه توسط ما وجود نخواهد داشت و اعتبار داده شده به وزارتخانه برگشت داده می‌شود و در اختیار دیگر استان‌ها قرار خواهد گرفت پس لازم است بتوانیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

کیان‌پور ادامه داد: بسیاری از تعاونی‌های مسکن مهر استان تمایلی به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و تحویل آن‌ها به متقاضیان ندارند چرا که هر چقدر روند اجرای پروژه‌ها طولانی‌تر شود به نفع آن‌ها بوده و تعاونی‌ها از این محل ذی‌نفع خواهند بود.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که بر کار تمامی تعاونی‌های مسکن مهر استان نظارت داشته باشد و برنامه زمان‌بندی هفتگی را به شورای مسکن ارائه دهد.

وی اضافه کرد: هر چه روند تحویل واحدهای مسکن مهر طولانی‌تر شود اقساط و جریمه بازپرداخت بیشتر شده و این هزینه کمر متقاضیان را خم خواهد کرد بنابراین لازم است این باری را که روی زمین مانده است جمع کرده و به نتیجه رساند.

قابل ذكر است قیمت مسكن و همچنین اجاره‌بهای منازل مسكونی در شهر خرم‌آباد نسبت به سایر نقاط كشور رشد چشم‌گیری داشته كه امید است با افتتاح پروژه‌های مسكن مهر، قدری در این زمینه تعدیل صورت پذیرد.

نظر شما