نماینده مردم کوهدشت در مجلس

کارخانه پتروشیمی با اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفردرکوهدشت احداث می شود

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۸:۴۸:۲۴
کد خبر: ۲۳۹۰۴۶
کارخانه پتروشیمی با اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفردرکوهدشت احداث می شود
نماینده مردم کوهدشت در مجلس: پتروشیمی کوهدشت با اشتغال‌زایی 400 نفر به صورت مستقیم و با اعتبار دو هزار میلیارد تومان احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، اللهیار ملکشاهی در نشست با خبرنگاران گفت: دفتر پتروشیمی کوهدشت راه‌اندازی شده است و در حال انجام کارهای مشاوره ای است، محل احداث پتروشیمی کوهدشت با مخالفت سازمان محیط زیست تغییر کرده است.

ملکشاهی با پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد احداث راه‌آهن "خرم‌آباد- کوهدشت- ایلام" مورد موافقت وزیر قرار گرفت و در حال حاضر نیز درخواست صدور ماده 215 این طرح توسط وزیر راه به معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور ارائه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با صدور مجوز ماده 215 راه‌آهن "خرم‌آباد- کوهدشت- ایلام" این پروژه در ردیف بودجه سال 94 قرار بگیرد.

نماینده مردم کوهدشت با بیان این که رئیس جمهور برای توسعه شبکه راه‌آهن کشور دستور اکید داده است، گفت: مطالعات طرح احداث راه‌آهن "خرم‌آباد- کوهدشت- ایلام" در سال 80 در جریان مطالعاتی که در کل کشور انجام شده صورت گرفته است.

ملکشاهی تصریح کرد: امضای نمایندگان استان‌های لرستان، کرمانشاه و ایلام نیز در خصوص ضرورت احداث راه‌آهن "خرم‌آباد-کوهدشت- ایلام" اخذ شده است.

وی همچنین به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص احداث پتروشیمی، ذوب‌آهن و کارخانه سیمان کوهدشت و پتروشیمی رومشکان اشاره کرد و ادامه داد: طبق وعده سرمایه‌گذار ذوب‌آهن مراحل احداث این پروژه ظرف 10 رو آینده آغاز می‌شود.

نماینده مردم کوهدشت با بیان این که ذوب‌آهن کوهدشت با هزار میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم برای 600 نفر احداث می‌شود، گفت: زمین ذوب‌آهن تامبن و سرمایه‌گذار آن نیز مشخص شده است.

نماینده مردم کوهدشت از ثبت احداث کارخانه سیمان کوهدشت خبر داد و گفت: معادن این کارخانه در کونانی تعیین شده است و مراحل تحویل آن‌ها در منابع طبیعی در حال انجام است.

ملکشاهی تصریح کرد: کارخانه سیمان کوهدشت با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان کوهدشت افزود: پی‌گیر اخذ مجوز ماده 215 یک بیمارستان در این شهرستان هستیم.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با اشاره به مشکلات مرکز آموزش عالی دانشگاه لرستان در شهرستان کوهدشت گفت: با رایزنی‌هایی که اخیرا با رئیس دانشگاه لرستان صورت گرفته است، امیدواریم که مشکل فضای این مرکز که یک ظرفیت برای شهرستان کوهدشت محسوب می‌شود، رفع شود.

نظر شما