فرمانده انتظامی لرستان:

فرد رمال در بروجرد دستگیر شد

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۲۱:۳۴:۱۰
کد خبر: ۲۵۳۶۰۰
فرد رمال در بروجرد دستگیر شد
فرمانده انتظامی بروجرد از دستگیری فردی رمال و فالگیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، سرهنگ "دلیری"  گفت: در پی كسب خبری مبنی بر اینکه شخصی در روستای قلعه حاتم بروجرد اقدام به رمالی و فالگیری می نماید، پیگیری موضوع در دستور كارماموران این فرماندهی قرارگرفت.


وی افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد فردی رمال با اسفاده از سادگی مردم این روستا و اخذ مبالغی وجه نقد از آنان اقدام به فالگیری می نماید.
 

"دلیری" تصریح کرد: ماموران فالگیر را دستگیر كرده و در بازرسی از منزل وی 7 جلد کتاب دعانویسی ،52 قطعه طلسم فلزی و ... کشف و ضبط كردند. طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در الیگودرز فرمانده انتظامی الیگودرز لرستان از دستگیری 6 سارق و معتاد پر خطر در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد. 


سرهنگ "ذلقی" در این رابطه گفت : ماموران كلانتری 11 این فرماندهی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موفق شدند شش سارق و معتاد پر خطر را شناسایی و دستگیر كنند.


وی افزود: از سارقان دستگیر شده یك سرویس طلا ، مقادیری وسایل داخل خودرو ، گوشی تلفن همراه ، وجه نقد و ... کشف و ضبط شد. اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی درازنا فرمانده انتظامی شهرستان ازنا لرستان از دستگیری 32نفر سارق ، معتاد پر خطر ، فروشنده مواد مخدر و توقیف 3 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.
 

سرهنگ "جودکی" در این رابطه گفت : ماموران انتظامی این فرماندهی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در شهر ازنا و روستاهای اطراف به مرحله اجرا گذاشتند.


وی افزود : ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی اماکن آلوده تعداد 32 نفر سارق ، فروشنده مواد مخدر و معتاد پر خطر را دستگیر و سه دستگاه خودرو متخلف را توقیف کردند.


این مقام انتظامی اظهار داشت : در این طرح مقادیری موادمخدر و ... نیز کشف و ضبط شد. تشدید طرح جمع آوری قلیان از اماکن عمومی کوهدشت فرمانده انتظامی کوهدشت لرستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پلمپ21 واحد قلیانی در این شهرستان خبر داد. نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با قلیان سراها و واحدهای صنفی متخلف در این شهرستان اجرا شد.


وی افزود: در اجرای این طرح 21 باب قلیانی و واحدصنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و نارضایتی خانواده ها که باعث پاتوق اراذل و اوباش شده بودند پلمپ و 150 قلیان جمع آوری و تعداد 5 دستگاه موتور سیکلت متخلف نیز توقیف شد.
 

" رستمی "در پایان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند به هر نحوی آسایش شهروندان را سلب نمایند برخورد قانونی و جدی خواهد داشت گفت: اجرای طرح ها زمانی موثر خواهد بود که مردم در حفظ و ارتقاء امنیت ایجاد شده با پلیس تعامل و مشارکت فعال داشته باشند. انهدام باند سارق و كشف 12 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره گروه استان ها - فرمانده انتظامی بروجرد لرستان از انهدام یك باند سه نفره و کشف 12 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در این شهرستان خبر داد.


سرهنگ "دلیری" گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت ازساختمان های نیمه کاره ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .


وی افزود : ماموران با تحقیقات گسترده افرادی را كه با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت ساختمان های نیمه کاره می کردند را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه سه نفر اعضای این باند را دستگیر كردند .


فرمانده انتظامی بروجرد ، تصریح كرد : سارقان در بازجویی های اولیه به 12 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره اعتراف کردند و با شناسایی مالباختگان تحویل مقام قضائی شدند. دستگیری 3 شرور سابقه دار در خرم آباد فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد لرستان از دستگیری 3 نفر شرور تحت تعقیب و سابقه دار خبر داد.


سرهنگ "حسین نجفی" در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت چند شهروند خرم آبادی مبنی بر اینکه سه نفرشرور بهویت معلوم با قدرت نمایی اقدام به ضرب و جرح ، سرقت و تخریب اموال عمومی می نمایند ، موضوع به صورت ویژه در دستور كار پلیس اطلاعات این فرماندهی قرار گرفت.


این مقام انتظامی بیان داشت: با کارهای اطلاعاتی گسترده محل اختفاء مجرمان در خرم آباد شناسایی و تحت کنترل و مراقبت قرار گرفته و در نهایت طی عملیاتی غافلگیرانه هر سه شرور دستگیر شدند.


"نجفی" تصریح كرد : در بررسی های به عمل آمده مشخص شد متهمان دارای سوابق متعدد از جمله ، سرقت ، زورگیری ، شرارت ، زندان و ... می باشند.


گفتنی است ، سردار "محمد قنبری " فرمانده انتظامی استان لرستان 6 نفر از كاركنان انتظامی شهرستان خرم آباد كه با تلاش شبانه روزی موفق به دستگیری افراد شرور شده بودندرا مورد تجلیل قرار داد. پژو پارس با 63 میلیون ریال خلافی توقیف شد پلیس راهور استان لرستان یک دستگاه پژو پارس را با 63 میلیون ریال خلافی توقیف و روانه پارکینگ کرد.
 

سرهنگ" مرادی" سرپرست پلیس راهور استان لرستان با اعلام این خبر گفت: مأموران این پلیس حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پژوپارس متخلف را توقیف کردند.


"مرادی" با اشاره به اینكه ، پژو پارس دارای 63 میلیون ریال خلافی می باشد ، اظهار داشت: راننده متخلف جهت سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد. كلاهبرداری های پیامكی را جدی بگیریم.
 

سرپرست پلیس فتای استان لرستان با اشاره به رواج كلاهبرداری پیامكی ،گفت :كلاهبرداران با ارسال و طراحی پیامك هایی با نیات و اهداف خاص ،به دنبال سرقت اطلاعات شخصی وبانكی كاربران و برداشت های غیر مجاز از حساب های آنها هستند.


سرگرد "فرهاد ابدال چگنی" در تشریح این خبر اظهار داشت :امروزه یكی از شگرد های سودجویان در فضای مجازی ارسال پیامك های وسوسه انگیز مبنی بر برنده شدن در مسابقات و قرعه كشی ها می باشد. وی با بیان اینكه در سال های اخیر با زیاد شدن خطوط تلفن همراه اگر چه آمار مزاحمت های تلفنی كاهش یافته اما ارسال پیامك ها به صورت انبوه مشكلاتی نظیر كلاهبرداری پیامكی یا كلاهبرداری از راه دور را افزایش داده است و فرد یا افراد مجرم با ارسال پیامك هایی مبنی بر برنده شدن شخص در مسابقه یا قرعه كشی تحت عناوین مختلف تقاضای اطلاعات شخصی و مالی نظیر شماره حساب ،شماره كارت،رمز دوم ،cvv2،یا تاریخ انقضای كارت كاربران می نمایند و متاسفانه با این شگرد ها به مبالغ هنگفتی دست پیدا می كنند.


این مقام انتظامی ادامه داد درباره علت وقوع اینگونه كلاهبرداری ها به حسن اعتماد بیش از حد كاربران عزیز اشاره كرد و یادآور شد: متاسفانه برخی از هموطنان بدون توجه به اینكه آیا اصلاً در قرعه كشی مذكور یا در جشنواره اشاره شده شركت داشته اند یا نه، با دیدن یا شنیدن خبر برنده شدن، تصمیم به ارسال اطلاعات خواسته شده می نمایند و یا به نزدیكترین خود پرداز مراجعه كرده و در دام كلاهبرداران گرفتار می شوند ،كم دقتی و اعتماد زیاد كاربران یكی از علل اصلی افزایش چنین كلاهبرداری هایی به شمار می آید.


سرپرست پلیس فتا استان لرستان با اشاره به درج اسامی برندگان قرعه كشی ها از طریق بانكها،روزنامه های كثیر الانتشار و سایت های اینترنتی معتبر و یا رسانه ملی، به كاربران تلفن های همراه و به شهروندان توصیه كرد:نباید به درخواست هایی كه از طریق تماس های تلفنی ،پیام كوتاه و ایمیل ،كه خواهان دریافت اطلاعات حساب های بانكی شما هستند اعتماد كنند. عاملان تیر اندازی در الیگودرز در كمتر از سه ساعت دستگیر شدند.
 

فرمانده انتظامی الیگودرز لرستان از دستگیری چهارعامل تیر اندازی در كمتر از سه ساعت در این شهرستان خبر داد. سرهنگ "ذلقی" در این باره گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی در كاظم آباد الیگودرز كه موجب رعب و وحشت اهالی شده بود، دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور كار پلیس این شهرستان قرار گرفت.


وی افزود: ماموران با كارهای اطلاعاتی گسترده موفق شدند درکمتر از سه ساعت چهارعامل تیراندازی را شناسایی و دستگیر كنند.
 

"ذلقی " با اشاره به اینكه ، از متهمان یك قبضه سلاح شكاری كشف شده است ، اظهار داشت : در این رابطه دو دستگاه خودرو توقیف و مقادیری مواد مخدر نیز كشف شد.
 

فرمانده انتظامی الیگودرز گفت: دستگیری عاملان تیر اندازی موجب رضایت مندی مردم و مسئولان این شهرستان شد.
 

هشدارهای انتظامی پیشگیری از سرقت منزل توسط پلیس بروجرد سرهنگ "دلیری" فرمانده انتظامی شهرستان بروجردلرستان جهت هوشیاری شهروندان و پیشگیری از سرقت منزل پیام های پیشگرانه ای را به شرح زیر اعلام كرد : 1- برای جلوگیری از سرقت منزل خود توپی قفل را با بدنه در همسطح نمائید. 2. برای امنیت محل خود در شب ، از شبگردها و نگهبانان محلی و مورد تأیید نیروی انتظامی استفاده كنید. 3. در مواقعی كه مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان كردن آن بصورت یك جا خودداری و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده نمائید. 4. نزد افراد ناشناس و كسانی كه اعتماد كافی به آنها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نكنید. 5. از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری نمائید. 6. چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه های خالی از سكنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید. 7. درمواقعی كه به مسافرت می روید از همسایگان یااقوام مورد اطمینان خود بخواهید كه از منزلتان مراقبت نمایند. 8. از بازگو كردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید. 9. نسبت به اتومبیل ها و موتورسیكلت های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشكوك، شماره و سایر مشخصات آن ها را یادداشت و سریعاً به مراكز 110 پلیس اطلاع دهید. 10. از باز نمودن در بروی افراد ناشناس مخصوصاً به هنگام‌شب خودداری نموده و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری كنید. 11. محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارید. 12. معاشرین فرزندان خود را قبل از تردد به منزلتان مورد شناسایی قرار دهید. 13. از افشا نمودن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیاء با ارزش خود نزد همسایگان و بستگانی كه مورد اطمینان نیستند جداً بپرهیزید. 14. از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متكدی، فالگیر، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت نمائید.
 

"دلیری " در پایان گفت : همشهریان عزیز هرگونه پیشنهاد و انتقاد را با شماره تلفن 197 دفتر نظارت همگانی و هرگونه موارد مشكوك را با تلفن 110 مركز فوریتهای پلیس در میان بگذارید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز